امام جمعه بوشهر:

حفظ هویت دینی و ملی نیازمند تداوم راه امام حسین (ع) است

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: تنها راه حفظ استقلال و هویت دینی و ملی تداوم بخشی به راه امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۳۶۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ - 06September 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های امروز شهر اظهار داشت: یکی از آموزه‌های مکتب و قیام امام حسین (ع) مقاومت همه‌جانبه در برابر هجوم دشمن است، دشمن اسلام در اندیشه چپاول ثروت و تسلط بر مراکز قدرت، تغییر فرهنگ و هویت دینی و ملی کشور، دگردیسی اندیشه فردی و اجتماعی جامعه، و رسیدن به اهداف خود به شکل همه‌جانبه است.

امام‌جمعه بوشهر افزود: دشمن اگر بتواند در یک عملیات کشوری را وابسته کند به هر طریق ممکن و با تهاجم فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علم و فناوری، اجتماعی و یا هر نوع تهاجم دیگر و یا حمله نظامی این کار را خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با بیان اینکه تنها راه حفظ استقلال و هویت دینی و ملی راه حسین (ع) و مقاومت است، تصریح کرد: هر جا از خط مقاومت جداشده و به سمت کارهای نرم همچون مذاکره رفتیم شکست خوردیم، امروز نیز راه و رسم مقابله با آمریکا و جهان استکبار، مقاومت همه‌جانبه ازجمله سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی است. 

وی بابیان اینکه مقاومت به معنی دفع شر بر پایه موازین شرعی و اسلامی است، گفت: اگر امام حسین (ع) مقاومت نمی‌کرد، در حال حاضر از اسلام چیزی وجود نداشت و اگر کربلا و نهضت امام حسین علیه‌السلام نبود، هیچ‌کس از اسلام اطلاعی نداشت.

وی افزود: به همین خاطر هر جای جهان و تاریخ اسلام ناب محمدی بانام حسین شناخته‌ شده است وحتی قیام گاندی در هند متأثر از قیام اباعبدالله الحسین (ع) است، جهان آینده به نام حسین رقم خواهد خورد و راه حسین (ع)، راه مقاومت است. 

نماینده ولی فقیه در بوشهر با تقدیر از هیات‌های مذهبی و مساجد و حسینیه‌ها در برگزاری مراسمات مذهبی، تصریح کرد: مردم و مسؤولان برای روشن نگاه داشتن چراغ  راه امام حسین (ع) و مقاومت، به هیات‌های مذهبی جوان کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار