چاپ پنجم؛

روایت زندگی بانوی سه ساله کربلا منتشر شد

کتاب «داستان غم انگیز حضرت رقیه (س)» روایت زندگی بانوی سه ساله کربلا به قلم حجت‌الاسلام علی شیرازی است.
کد خبر: ۳۶۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ - 07September 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «داستان غم انگیز حضرت رقیه (س)» روایت زندگی بانوی سه ساله کربلا به قلم شیوای حجت‌الاسلام علی شیرازی است. چاپ اول این کتاب در سال 1377 به رشته تحریر درآمده و در سال 1396 با ویرایشی جدید توسط انتشارات خط مقدم، منتشر و به آستان چشمان پر از شوق و اشک محبین حضرت امام حسین (ع) تقدیم شده است.

کتاب، 30 روایت از ولادت تا شهادت و کرامات این بانوی آسمانی را حکایت می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی نویسنده نام‌آشنای حوزه که برخی کتابهایش به چاپ‌‌های متعدد رسیده این کتاب خود را به فرزندان سه ساله شهدای مدافع حرم تقدیم کرده است. نوگلانی که رهروان راه پر سوز و پر برکت بانوی دو عالم حضرت رقیه (س) هستند و پدرانشان مدافع حرم آن بانو... .

کتاب با مقدمه‌ای کوتاه درباره نظر محققان تاریخی در مورد دختران حضرت سیدالشهدا (ع) و به صورت مشخص حضرت رقیه (س) شروع شده و بعد از پرداختن به ماجرای میلاد حضرت، به حکایت ورود حضرت به کربلا و حوادث رخ داده برای ایشان از کربلا تا شام و شهادت می‌پردازد و در انتها تاریخچه بنا و ساخت حرم آن بانوی بزرگوار، بازسازی حرم و کرامات تجربه شده از ایشان را روایت می‌کند.

خواندن این کتاب مختصر و پربار در ایام محرم و صفر می‌تواند جان و دل شیفتگان آن خاندان را با دیگر عالمانه‌تر و عاطفی‌تر با سه ساله بانوی سیدالشهدا (ع) گره بزند.

///

از امتیازات کتاب «داستان غم‌انگیز حضرت رقیه (س)» که به چاپ پنجم رسیده، مستند بودن روایت‌های این کتاب است که مورد توجه بسیاری از بزرگان و علمای حوزه علمیه نیز قرار گرفته است. این کتاب با گرافیک و صفحه آرایی چشم‌نواز، در قطع و اندازه مناسب، 108 صفحه و با قیمت هفت هزار تومان عرضه شده و از سال 1396 تاکنون در حدود پنج هزار نسخه از آن منتشر شده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار