سردار پورجمشیدیان در تبریز:

هیئتی حسینی است که قدردانِ مدافعان حرم زینب (س) باشد/ رئیس‌جمهور در سازمان ملل عزت ایران را فریاد بزند

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: هیئتی حسینی است که قدردانِ خون شهدای مدافع حرمی باشد که در دفاع از حریم حضرت زینب (س) از جانشان گذشتند.
کد خبر: ۳۶۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ - 07September 2019

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی اکبر پورجمشیدیان» شامگاه جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء در یادواره ۷۲ شهید عاشورایی محله شنب غازان تبریز با بیان اینکه شهدا حق حیات به گردن همه ما دارند، اظهار داشت: دنیای استکبار در طول تاریخ هر جا یادی از امام حسین (ع) آمده، مقابله کرده است.

وی ادامه داد: بزرگترین ظلم به یاران و ارادتمندان اباعبدالله (ع) را سلسله منحوس پهلوی کرده، رضاخان بعد از سفر به ترکیه، عزاداری برای امام حسین (ع) را ممنوع کرد و مردم مخفیانه عزاداری می‌کردند.

مردم آذربایجان برای زنده نگهداشتن یاد نهضت عاشورا نقش بیشتری داشته‌اند

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان، تبریز، اردبیل و زنجان در مبارزه برای زنده نگهداشتن یاد نهضت عاشورا نقش بیشتری داشته‌اند.

وی ادامه داد: در این روزها صحنه‌های زیبایی را در دستجات عزاداری تبریز با شعارهای سنتی و انقلابی می‌بینم، البته به بعضی‌ها تذکر دادم بیشتر به جنبه شعوری و علمی نهضت امام حسین (ع) توجه کنند.

چطور هیات زیبنی و حسینی هستند که یادی از مدافع حرم زینب نمی‌کنند!

این رزمنده دوران دفاع مقدس با انتقاد از فراموش شدن نام شهدا در برخی هیات‌ها، گفت: باید گلایه کنم از بعضی هیات‌ها که حتی یک عکس از تصاویر شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در هیات آنها نیست و دم از حسین(ع) می‌زنند، اصحاب واقعی سیدالشهدا اینها هستند.

وی ادامه داد: شما چطور حسینی و زینبی هستید که یکبار از پدران شهدا دعوت نکردید، شما حسین را بخاطر شام و ... می‌خواهید؛ این چه رسم ناجوانمردانه است که عده‌ای از همه هستی خود بگذرند و برای برقراری پرچم حرم زینب کبری جان خود را تقدیم کنند اما برخی هیات‌ها یادی از این شهدا نکنند.

فرمانده اسبق سپاه عاشورا با بیان اینکه حماسه فرزندان شما در دفاع مقدس در طول تاریخ ماندگار است، افزود: رزمندگان لشکر عاشورا در عملیات‌های محوری همچون بدر و خیبر نقش آفرینی کردند که در تاریخ نظامی گری دنیا بی نظیر بود.

مشکلات کشور در نتیجه بی‌همتی برخی مسئولین است

وی گفت: مشکلات امروز کشور در اثر ضعف‌های برخی مسئولینی است که غیرت و همت کار برای مردم ندارند، فشارهای خارجی هم وجود دارد اما ایران کشور توانمند و بزرگی است که می‌توان به مشکلات آن را حل کرد.

پورجمشیدیان عنوان کرد: به فضل خدا و به برکت همت و درایت رزمندگان و با پیروی از مسیر شهدا، امن ترین کشور در ناامن ترین منطقه دنیا هستیم و این امنیت در همه اجتماعات و مراسمات محسوس است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های صنعت دفاعی و موشکی کشور بیان کرد: دقت و سرعت موشک‌های ما در بالاترین حد است، امروز به این رسیده‌ایم که یک موشک برای یک هدف.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمین سپاه خاطر نشان کرد: امنیت هوایی ما در حدی است که با هر گونه تجاوز به حریم هوایی ما همانند برخورد با پهباد آمریکایی را خواهیم داشت.

وی به توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس اشاره کرده و گفت: برخورد قاطع رزمندگان نیروی دریایی سپاه با ناو انگلیسی، درس و پیام برای همه دشمنان بود.

رئیس جمهور در سازمان ملل عزت ما را فریاد بزند

این رزمنده دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی در ادامه افزود: همین الان ارتفاعات مرزی آذربایجان‌شرقی پوشیده از برف بوده و راه عبوری ندارد، اما رزمندگان لشکر عاشورا برای تامین امنیت زمینی، آنجا استقرار دارند تا شما بتوانید راحت عزاداری کنید.

وی با بیان اینکه مسئولین و همه ما بدانیم که همگی در قیامت پاسخگوی شهدا خواهیم بود، تاکی داشت: رئیس جمهور در سازمان ملل و ملاقات ها عزت و اقتدار ما را حفظ کنند و فریاد بزنند و نترسند که خدا با ما است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار