رضا پورحسین در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

حجم تولیدات فرهنگی در حوره دفاع مقدس مطلوب نیست

یکی از مدیران رسانه ملی گفت: حجم تولیدات چه در سینما و چه در تلویزیون شایسته هشت سال دفاع مقدس ما نیست.
کد خبر: ۳۶۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰ - 22September 2019

حجم تولیدات فرهنگی در حوره دفاع مقدس مطلوب نیست«رضا پورحسین» کارشناس و از مدیران رسانه ملی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس در خصوص میزان آثار تولید شده در حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: حجم تولیدات چه در سینما و چه در تلویزیون مطلوب نیست، یعنی نمی‌توان گفت شایسته هشت سال دفاع مقدس ماست. با توجه به ویژگی‌های صحنه دفاع ما که در هیچ جایی وجود ندارد، لازم است در رشد کمیت و کیفیت آثار فکر اساسی شود.

وی ادامه داد: برای همین در حوزه تلویزیون کارهای خوبی را شروع کردیم که مواردی پخش و تعدادی نیز به‌مرور پخش خواهد شد. برخی نیز در حال رایزنی برای تولید و پخش است. البته جای کار بیشتری دارد بخصوص اینکه موظف هستیم تا نسل آینده را با این فرهنگ غنی آشنا کنیم.

پورحسین در ادامه گفت: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به معنای خوب آن از طریق هنر انجام می‌گیرد. امروز اگر ما خوب کار نکنیم قاعدتاً بخشی از فرهنگ دفاع مقدس منتقل نخواهد شد. در این صورت خطر تحریف این حوزه را به‌شدت تهدید خواهد کرد. از این جهت است که معتقدم حجم آثار دفاع مقدسی با توجه به ظرفیت‌های موجود کم نیست.

پورحسین در مورد راه برون‌رفت از وضعیت نامطلوب کنونی توضیح داد: قاعدتاً قبل از اینکه بخواهیم فضایی را ایجاد کنیم، باید گفت دغدغه طرح مسائل دفاع مقدس چقدر ایجاد شده است. همچنان که ارزش‌های دفاع مقدس باید منتقل شود، دغدغه پرداختن به آن نیز باید منتقل شود. اهمیت ایجاد دغدغه بسیار مهم‌تر از انتقال نفس مسئله است. مسلماً وقتی دغدغه ایجاد شود به دنبال آن طرح و ایده هم خواهد آمد. چون آن دغدغه ایجاد نشده تراوشات ذهنی برای تولید اثر هنری دیده نمی‌شود یا کمتر دیده می‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار