نماینده ولی فقیه در لرستان:

قیام سید الشهدا (ع) هدفی جز اقامه عدل در جامعه نداشت

آیت‌الله سید احمد میرعمادی گفت: قیام سید الشهدا (ع) هدفی جز اقامه عدل در جامعه نداشت، اگر خون سیدالشهدا ریخته شد برای هدفی غیر از این بود آن وقت می‌توانستیم بگوییم آن ارزشی که باید داشته باشد نداشت.
کد خبر: ۳۶۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸ - 07September 2019

قیام سید الشهدا (ع) هدفی جز اقامه عدل در جامعه نداشت

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان، ظهر امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی قرارداریم، این ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را تسلیت می گویم، اظهار داشت: ما اقدامات و قاطعیت و جدیت آقای محسنی اژه‌ای را در مراحل گوناگون فراموش نمی‌کنیم. ایشان از چهره‌های بسیار دوست داشتنی و قاطع و از قضات عادل کشور هستند.

وی با بیان اینکه حضور اقشار مختلف، قضات، علما و روحانیت، مسئولان و … در جلسه امروز بسیار بالاست، تصریح کرد: فلسلفه حکومت در اسلام چیزی جز اقامه حق و گسترش قسط و عدل در جامعه نیست. هم آیات قرآن و هم روایات و سیره عملی ائمه دلالت بر این قضیه دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: قیام سید الشهدا (ع) هدفی جز اقامه عدل در جامعه نداشت، اگر خون سیدالشهدا ریخته شد برای هدفی غیر از این بود آن وقت می‌توانستیم بگوییم آن ارزش و بهایی که باید داشته باشد نداشت.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه امروز اگر قیام امام حسین الگو است، برای این است که او برای اقامه حق و اجرای عدالت قدم برداشته است، افزود: در نظام اسلامی مهم‌ترین وظیفه مسئولان همین است. هرکس در محدوده کار خود باید به اقامه حق بپردازد و از فساد و تبعیض و ظلم دوری کند.

وی با اشاره به اینکه خواجه نصیرالدین طوسی مطلبی بیان می‌کند که برای همه ما درس است، گفت: ایشان می‌فرماید اگر کسی می‌خواهد مسئولیتی انتخاب کند هفت شرط دارد، اگر این هفت شرط را داشته باشد می‌تواند مسئولیت بپذیرد. شرط اول همت بلند است، دوم شرافت و بزرگواری، سوم متانت در رأی، چهارم اراده و عزم قوی بر اجرای اهداف، پنجم صبر و تحمل بر رنج‌ها، مصائب و دشواری‌ها، ششم توانگری و هفتم یاران یک دل. در ادامه خواجه نصیر می‌فرماید کسی که این شرایط را داشت اگر بتواند بین چهار گروه از اقشار جامعه اتحاد ایجاد کند موفق خواهد بود. این چهار گروه اهل قلم و بیان، اهل شمشیر و جهاد، اهل تجارت و اقتصاد و اهل مزارعه هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه فکر می‌کنم آقای بدری الحمدلله از یک شرافت، متانت، صبوری، فضل و توانمندی لازم برخوردار بوده و توانست بین این چهار گروه را هم جمع کند، تصریح کرد: اخلاق حسنه ایشان، پشتکار، عزم و اراده بر اجرای احکام اسلام مایه افتخار است و جای تقدیر دارد. ایشان قاضی وارسته ای است که منشأ خیرات و برکات بوده است.

آیت الله میرعمادی مردم با تاکید بر اینکه از اقشار گوناگون مراتب قدردانی خود را از آقای بدری رئیس کل سابق دادگستری لرستان نشان دادند، افزود: امروز در یک شرایط بسیار حساسی هستیم، استمرار انقلاب اسلامی با سرعت و شتاب مرهون اقامه عدل، گسترش عدالت و مبارزه با فساد است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه در این مدت کوتاه در مبارزه با فساد بارقه امید در دل مردم ایجاد کرد، یک اعتماد عمومی برای مردم به وجود آمد که آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه مبارزه با فساد سالیان سال است مطرح کرده اند دارد عملی می‌شود، اظهار داشت: جای تقدیر و تشکر دارد اقدامات رئیس قوه قضائیه، این اقدامات فضای کشور را عوض کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این روش باعث می‌شود مردم احساس کنند انقلاب اسلامی به فکر آنها است، نه به فکر رفاه طلبان و کسانی که دنبال منافع خود هستند. یقیناً حفاظت از انقلاب اسلامی تنها بر پایه عدالت خواهد بود، ادامه داد: امسال تحریم‌ها شدت بیشتری داشت و مشکلات بیشتر بود اما اعتماد مردم به نظام و انقلاب بیشتر شد، عاملش تصمیم رهبری و نظام و رئیس قوه قضائیه بر اینکه باید اقامه حق شود بود.

آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد: «محمد رزم» رئیس کل جدید دادگستری لرستان از فرزندان بسیجی این دیار است؛ امیدواریم در این سنگر بزرگ موفق باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها