معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ و هویت ملت است

«بیژن سلیمانپور» گفت: دفاع مقدس بخش مهم و قابل توجهی از تاریخ و هویت ملت بزرگ ایران است و نباید در ثبت و حفظ آن غفلت شود.
کد خبر: ۳۶۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ - 08September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «بیژن سلیمانپور» معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در دیدار با حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم که در محل استانداری صورت گرفت، با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین (ع) اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی است این در حالی است که در دوران کنونی جنگ نرم دشمن از طریق ماهواره‌ها و فضای مجازی ادامه دارد و ما می‌توانیم از هر ساعت و رویداد فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس، آثار مکتوب و نمایشی قابل توجهی در برابر حملات دشمن تولید کنیم.

دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ و هویت ملت است

وی افزود: نباید از ترویج و انتقال آن حماسه فراموش نشدنی به نسل‌های آینده غفلت و قصور کرد و در این راستا جمع آوری اسناد و آثار آن دوران، مسئولیتی پیوسته و فراگیر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: در سال‌های نخست بعد از جنگ رویکرد اغلب فیلم‌ها دفاع مقدسی و برخاسته از فرهنگ ایثار و شهادت بود، ولی امروز بیشتر شاهد ژانر‌هایی مبتنی بر بستر فانتزی و تجمل گرایی و ... هستیم.

وی با بیان اینکه دستاورد‌های انقلاب اسلامی بیمه شده خون مطهر شهیدان والامقام است، تصریح کرد: فرهنگ حماسه و ایثار جزیی از تاریخ هویت ملت بزرگ ایران محسوب می‌شود و هرگونه کوتاهی در حفظ آن، فاجعه‌ای بزرگ و گناهی نابخشودنی خواهد بود.

سلیمانپور با اشاره به اثرگذاری آیین تشییع شهدا بر وضعیت فرهنگی جامعه گفت: در مراسم تشییع باشکوه شهدا بخصوص شهدای گمنام از همه اقشار و گروه‌ها حضور پیدا می‌کنند و معنویت و برکت وسیعی جامعه را فرا می گیرد، اما برخی بصیرت ندارند و این تاثیرات را درک نمی‌کنند.

وی افزود: مزار‌های شهدا باید قطبی برای فعالیت‌های انقلابی، فرهنگی، اجتماعی و ... محسوب شوند، زیرا حضور شهید باعث بیدارتر شدن مردم می‌شود و خیلی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تاکید کرد: همه ما در هر مسئولیتی که هستیم باید امانتدار باشیم و بدانیم که خدمت در خط رهنمود‌های ولایت، اجرای قانون اساسی، حفظ ارزش‌ها و دستاورد‌های میهن اسلامی و بخصوص آرمان‌های مقدس شهدا از افتخارات ارزشمند محسوب می‌شود.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام لقمانپور گزارشی از وضعیت و ساختار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، موزه دفاع مقدس استان، برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان در هفتم مهر سال جاری و ... ارائه کرد.

وی با اشاره به وجود یادمان‌های شهدا گفت: هر یادمان شهدای گمنام در نقاط مختلف استان زیر نظر یک هیئت امنا اداره می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به برگزاری دومین کنگره ۶ هزار شهید استان قم در سال آینده، ادامه داد: ضرورت دارد اسناد نقش ادارات و دستگاه‌ها و نهاد‌های استان در دوران دفاع مقدس در اسرع وقت به این اداره کل ارسال شود تا در کمیته اسناد کنگره مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیازمند تعامل و همدلی همه دستگاه‌ها خواند و افزود: بحمدالله در این زمینه همکاری و مشارکت خوبی از سوی کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌ها بخصوص شهرداری قم وجود دارد.

دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ و هویت ملت است

دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ و هویت ملت استدفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ و هویت ملت است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها