درخواست قبایل یمنی از سازمان ملل برای اقدام علیه امارات

قبایل منطقه مرکزی یمن از سازمان ملل خواستند درباره کشتاری که امارات در این کشور جنگ‌زده به راه انداخته تحقیق کند.
کد خبر: ۳۶۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ - 08September 2019

درخواست قبایل یمنی از سازمان ملل برای اقدام علیه اماراتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری عربی 21، قبایل منطقه مرکزی در یمن از امارات خواسته‌اند به دلیل حملات هوایی مستقیم علیه شبه‌نظامیان وابسته دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن و تروریست خواندن آن‌ها، عذرخواهی کند.

قبایل مناطق «لودر» و «الوضیع» و استان «ابین» در بیانیه‌ای، همچنین خواستار بسیج عمومی شده و از سازمان ملل خواستند درباره حملات هوایی امارات علیه نیروهای منصور هادی در عدن و أبین تحقیق کند.

هفته گذشته، امارات مواضع نیروهای منصور هادی را در دروازه شرقی عدن بمباران کرد و مانع از پیشروی آن‌ها به سمت عدن، پایتخت موقتی شد که جدایی‌طلبان تحت حمایت ریاض کنترل آن را در دست گرفته‌اند.

از چند روز پیش آشوب‌ها و درگیری‌های خشونت‌آمیز میان نیروهای تحت حمایت طرفین سعودی و اماراتی در جنوب یمن به میزان چشمگیری تشدید شد و جنگنده‌های اماراتی به شبه‌نظامیان وفادار به منصور هادی حمله کردند، درحالی‌که ائتلاف جنگی سعودی- اماراتی علیه یمن با هدف بازگرداندن منصور هادی به قدرت شکل گرفته است. ده‌ها تن در این حملات کشته شدند و امارات متحده عربی نیروهای هادی را تروریست خواند.

شبه‌نظامیان وفادار به منصور هادی این حملات را یک نقطه عطف خوانده و امارات را به تلاش برای کودتا از جانب شبه‌نظامیان همپیمانش برای سرنگون کردن دولت وی و ایجاد شکاف در جنوب یمن متهم کردند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها