مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان تاکید کرد؛

محتوای موزه دفاع مقدس خوزستان باید در سطح فراملی باشد

سردار محمد علیپور گفت: محتوای استفاده شده در موزه دفاع مقدس خوزستان باید فراملی باشد تا هر فردی به دنبال تحقیق درخصوص جنگ تحمیلی علیه ایران بود به این مرکز فرهنگی مراجعه کند.
کد خبر: ۳۶۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ - 08September 2019

محتوای موزه دفاع مقدس خوزستان باید در سطح فراملی باشد

سردار «محمد علیپور» در حاشیه سومین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان که امروز در محل سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز اظهار داشت: یکی از ماندگارترین فعالیت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس با سه رویکرد جغرافیای دفاع مقدس، نیروی انسانی و موضوعات فرهنگی، هنری و ادبی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان افزود: تاکنون با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز بیش از 3 هزار و 700 منبع و مدخل در حوزه دفاع مقدس جمع آوری شده است.

سردار علیپور درخصوص اجرای نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان نیز گفت: اولویت تاریخ شفاهی با هشت شهر استان از جمله شوش، دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر، اندیمشک، اهواز و دزفول با رویکرد مردمی است و در مرحله بعد به سراغ شهرهای دیگر خواهیم رفت.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان درخصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در اهواز بیان کرد: همزمان در دو محور عمرانی و تعیین محتوا برای موزه دفاع مقدس اهواز فعالیت می کنیم و تلاش می کنیم تا این موزه در سطح فراملی تا پایان سال 99 به اتمام برسد.

وی ادامه داد: محتوای این موزه باید به گونه‌ای باشد که حق مطلب درخصوص مظلومیت مردم خوزستان در جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته شود، همچنین محتوای استفاده شده باید فراملی باشد تا هر فردی به دنبال تحقیق درخصوص جنگ تحمیلی علیه ایران بود به این مرکز فرهنگی مراجعه کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار