ایران؛ جزو کشور‌های برتر جهان در علم هسته‌ای و سلول‌های بنیادی

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین گفت: ایران جزو هشت کشور جهان در علم هسته‌ای و آب سبک و سنگین و دومین کشور در بخش سلول‌های بنیادی است.
کد خبر: ۳۶۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ - 09September 2019

ایران؛ جزو کشور‌های برتر جهان در علم هسته‌ای و سلول‌های بنیادیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس، سردار سالار آبنوش در یادواره ۲۴ شهید دهستان طرود شهرستان شاهرود در مسجد جامع این روستا و در جمع عزازداران حسینی با بیان اینکه امام حسین (ع) یعنی اسلام و تمام ارزش‌ها و اعتلای همه خوبی‌ها، اظهار کرد: امروز که بیش از ۱۳۰۰ سال از واقعه عاشورا می‌گذرد، بشریت به این سرمایه بزرگ انسانی شناخت پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نشأت‌گرفته از قیام حسینی است و پیروزی انقلاب با محرم به ثمر رسید، افزود: امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیان فرمودند که خون بر شمشیر پیروز شد و در انقلاب اسلامی این جمله را لمس کردیم.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: جنگ هشت‌ساله که بر ما تحمیل شد، دشمن تا دندان مسلح بود و ما هیچ نداشتیم؛ اما یک سرمایه و سلاح برنده داشتیم که دشمن از آن بی‌بهره بود که توانستیم بر همه تجهیزات دشمن پیروز شویم؛ آن سرمایه مهم امام حسین (ع) بود.

آبنوش تأکید کرد: ما با تکیه بر آموزه‌های دین و امام حسین (ع) پیروز شدیم و دشمن متحیر شد که چگونه کشور ما به پیروزی رسید و بعد‌ها فهمیدند که سلاح برنده ما واژه مقدس «یا حسین» بود.

وی با اشاره به فتنه‌های سال ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸، گفت: این فتنه‌ها با محرم به صاحبان فتنه بازگشت و پیروان واقعی اسلام پیروز شدند و بعد جنگ‌های نیابتی را تحمیل کردند و سوریه و عراق را اشغال کردند و با تکیه بر امام حسین (ع) توانستیم داعش را شکست دهیم که سرمایه بزرگی است.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در عمق تاریخ و بشریت دارد و تمام اولیا خود را مرهون امام حسین (ع) می‌دانند، اظهار کرد: ما با این پشتوانه پنجه در پنجه استکبار گذاشتیم و قدم و قدم پیش می‌رویم و دشمن مستأصل شده است و این سرمایه را مردم به‌خوبی پاس داشته‌اند.

ایران اسلامی دارای عمارت قدرت است

آبنوش با تأکید بر اینکه امروز جامعه ایرانی در جهان می‌درخشد و در پاکی و صداقت زبانزد دنیا است، گفت: عمارت قدرت و حکومت در جهان حتماً پایه‌هایی دارد و حدود ۱۹۸ کشور عمارت قدرت دارند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی هم عمارت قدرت دارد که سیاست، دفاع و بازدارندگی، علم و معیشت چهار پایه عمارت قدرت و حکومت محسوب می‌شود.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به سیاست به‌عنوان نخستین پایه قدرت، بیان کرد: امام راحل در صحیفه نور قسم جلاله می‌خورند که «والله اسلام تمامش سیاسی است»؛ اما عده‌ای نامقدس بیان می‌کنند که دین از سیاست جداست.

آبنوش تأکید کرد: سیاست یعنی علم قدرت و در جمهوری اسلامی مسؤولان با اراده مردم به قدرت رسیده‌اند و مشروع‌ترین پایه قدرت در سیاست جهان، جمهوری اسلامی است که منشأ قدرت در آن مردم هستند.

وی پایه دوم قدرت را قدرت دفاعی و بازدارندگی ملی عنوان کرد و افزود: ایران در دنیا جزیره ثبات است که قدرت‌های استکباری می‌خواهند آن را به زمین بزنند و نمی‌توانند و این قدرت به واسطه وجود ولایت ایجاد شده است.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران در اوج قدرت قرار دارد، اضافه کرد: امروز آسمان، دریا و تمامیت ارضی در اختیار خودمان است و این‌ها در سایه‌سار ولایت محقق شده که همه به آن اذعان دارند.

آبنوش گفت: اگر تمام هجمه‌های دشمن در فضای مجازی به سمت رهبری است، به این خاطر است که آن‌ها فهمیده‌اند جایگاه ولایت چقدر اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: هزاران قاسم سلیمانی داریم که در دنیا سپر بلای جان ملت هستند و سبب عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در جهان شده‌اند و محکم ایستاده‌اند.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در انتخابات سال ۱۳۸۸ می‌خواستند، اقتدار سیاسی کشور را بشکنند و رهبری ایستادند و اجازه ندادند که آن‌ها به هدف خود برسند، ادامه داد: توطئه فتنه سال ۱۳۸۸ بر این پایه بود که محقق نشد.

آبنوش به پایه سوم قدرت که علم است، اشاره و بیان کرد: علم انتها ندارد؛ اما چند مؤلفه است که اگر آن‌ها را داشته باشیم، ابرقدرت هستیم که داشتن انرژی هسته‌ای و زیرساخت‌ها و قوی بودن در بخش پزشکی و فضایی از آن جمله محسوب می‌شود.

ایران؛ جزو ۱۰ کشور علمی جهان

وی با بیان اینکه استکبار جهانی اعتراف کرد که ایران جزو ۱۰ کشور علمی جهان شده است، افزود: ما جزو هشت کشور جهان در علم هسته‌ای و آب سبک و سنگین و دومین کشور در بخش سلول‌های بنیادی هستیم و ازنظر بهره‌مندی از موشک‌های دقیق نقطه‌زن جزو کشور‌های اول و دوم جهان محسوب می‌شویم؛ این تحلیل استکبار جهانی در شرایط تحریم سنگین و سخت است که همه در سایه رهبری حاصل شد.

آبنوش با اشاره به اینکه اگر زیرساخت‌های کشور ازجمله آب، برق، گاز، نفت، پالایشگاه، سد و پل را مدیریت کنیم، این قدرت است، عنوان کرد: امروز جزو چند کشور نخست دنیا در مدیریت زیرساخت‌ها هستیم و دانشمندان ما در صدر جهان قرار دارند.

وی ادامه داد: کل مصرف آب شیرین کشور برای ۸۰ میلیون ایرانی در سال ۲۳ میلیارد مترمکعب است که به خاطر جغرافیای ما هر چه آب بالا بیاید به دریای خزر یا خلیج فارس می‌ریزد و فقط سالی ۱۳ میلیارد مترمکعب آب شیرین به خلیج فارس وارد می‌شود؛ اما فرزندان ملت به دولت طرح دادند و رهبری از آن پشتیبانی کردند و امروز همه رودخانه‌هایی که به سمت خلیج فارس می‌رود را با تونل‌ها به داخل کشور هدایت کردیم.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: انجام این کار‌ها در تاریخ بشر سابقه نداشته است و با مدیریت رهبری انجام شد و دنیا با این طرح‌ها مجبور شد که بگوید، ایران جزو ۱۰ کشور برتر علمی جهان است.

آبنوش با تأکید بر اینکه باید در مجالس شهدا به خود بیاییم که ما چه کردیم که جامعه این‌گونه شده است، افزود: مقام معظم رهبری تاکنون ایستاده‌اند تا مشکلات بیشتر نشود؛ اما امروز به حضور افراد انقلابی و مؤمن نیاز داریم و گرفتار مسؤولانی هستیم که حاضر به انجام فعالیت‌های انقلابی نیستند.

وی با بیان اینکه اقتصاد و معیشت پایه چهارم قدرت است، اضافه کرد: در سه پایه نخست به اوج رسیدیم؛ اما در پایه چهارم که معیشت است، مشکل داریم و گرفتاری ما مربوط به بانک‌ها، مالیات و گمرک است که این‌ها دست رهبری انقلاب نیست.

دولت و مجلس فهمیدند که استکبار قابل‌اعتماد نیست

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه باید خدا را شکر کنیم که رهبری انقلاب هستند و مراقبت می‌کنند، گفت: باید خدا را شکر کرد که دولت و مجلس فهمیدند که استکبار جهانی قابل‌اعتماد نیست.

آبنوش افزود: ما مخالف مذاکره نیستیم و اهل مذاکره هستیم؛ اما مانند مذاکره شب عاشورای امام حسین (ع) که البته امروز همه فهمیدند که در غرب و آمریکا خبری از آن نیست و باید از سرمایه ملی استفاده شود و از درون خودمان را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه در آمریکا جلسه می‌گذارند که ما هر چه ضربه می‌خوریم، از انتظار است، افزود: ما باید مراقب باشیم که کارگزاران پاک را انتخاب کنیم تا پایه چهارم که معیشت و اقتصاد است، درست شود که این پایه دست مردم است و باید تلاش کنیم تا این امر تحقق یابد.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: شهدا و ولایت همه شرایط را در سه پایه اول قدرت که سیاست، دفاعی و علم است، درست کردند؛ اما در بخش معیشت و اقتصاد مشکل داریم که باید نگاه به درون داشته باشیم و به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار