آمریکا اعلام کرد؛

پهپادهای اسرائیلی عامل حمله به الحشد الشعبی هستند

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق تأکید کرد که آمریکا به طرف عراقی اعلام کرد که در پس حملات اخیر به مواضع الحشد الشعبی، پهپادهای اسرائیلی قرار دارند.
کد خبر: ۳۶۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ - 10September 2019

پهپادهای صهیونیستی عامل حمله به الحشدالشعبی هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در حملات اخیر به مواضع نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) تأکید کرد.

العزاوی در یک نشست خبری تأکید کرد که کمیته‌های دولتی، تحقیقات خود را درباره علت انفجار انبارهای الحشد الشعبی به پایان رسانده‌اند.

شبکه خبری «الفرات» به نقل از این نماینده عراقی گزارش داد که بر اساس گزارش کمیته‌های دولتی، 12 بار به مواضع نیروهای الحشد الشعبی حمله شده است.

وی خاطرنشان کرد که برخی از این حملات، توسط پهپاد انجام شده و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز برخی از این حملات را انجام دادند.

العزاوی ادامه داد: «طرف آمریکایی که مسئول حمایت و نظارت بر حریم هوایی عراق است به طرف عراقی اعلام کرد که  پهپادهای اسرائیلی این حملات را انجام دادند».

وی همچنین اعلام کرد که برخی از حملاتی که به الحشد انجام شد، مسکوت ماند و بخشی از این حملات، علنی شد. 

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق از «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواست که پارلمان و ملت عراق را در جریان توافقنامه امنیتی عراق و آمریکا که مربوط به حمایت از حریم هوایی این کشور است، قرار دهد.

وی در پایان این پرسش را مطرح کرد که «پول‌هایی که برای سرویس‌های امنیتی اختصاص یافته که امروز نمی‌توانند پهپادهایی را که ناقض حریم هوایی کشور هستند، شناسایی کنند، کجا رفته است؟».

در همین ارتباط، «محمد البصری» کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به صادق نبودن آمریکا در حمایت از حاکمیت عراق، تصریح کرد که «ائتلاف بین‌المللی [موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا] و نیروهای آمریکایی، مسئولیت حمله پهپادها به الحشد را بر عهده دارند».

این کارشناس خاطرنشان کرد که عراق برای حمایت از حریم هوایی خود، توافقنامه امنیتی راهبردی را با آمریکا به امضا رساند، ولی این توافقنامه، مهم‌ترین عامل حمله پهپادهای به الحشد الشعبی است.

توافقنامه راهبردی بین عراق و آمریکا در سال ۲۰۰۸ به امضا رسید. این توافقنامه متضمن تعیین دستورات و مؤلفه‌های اصلی است که حضور موقت نیروهای نظامی آمریکا در عراق، فعالیت و خروج آنان از این کشور را سازماندهی می‌کرد.

فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار سوم شهریور جاری اعلام کرد که ۲ نفر از نیروهای لشکر ۴۵ الحشد در جریان بمباران ۲ پهپاد، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار