به مناسبت عاشورای حسینی؛

مردم لرستان در رثای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سوگ نشستند

به مناسبت عاشورای حسینی، مردم لرستان در رثای امام حسین (ع) به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.
کد خبر: ۳۶۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ - 10September 2019

مردم لرستان در رثای اباعبدالله الحسین(ع) به سوگ نشستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، عاشورا یعنی اوج مردانگی و ایستادگی، دلدادگی به سرچشمه پاكی‌ها، یعنی طعم شیرین عطش در كنار یار، یعنی تجسم تمام غیرت‌هایی كه در چشم‌های نجیب عباس سو سو زدند.

عاشورا یعنی پر كردن مشک آب در عین عطش، یعنی پرپر شدن و دم بر نیاوردن، یعنی به آسمان پرتاب كردن خون گلوی شش ماهه‌ای كه از تشنگی به چشمان پدر خیره شده بود، یعنی دفن كردن تمام احساس خویش در پشت خیمه‌ها.

عاشورا یعنی جمع كردن خارهای بیابان در شب تاریک، یعنی سیراب كردن كودک شیرخواره با سرانگشتان پیكانی تیز، ضجه‌های كودكانی غریب در صحرایی سوزان، یعنی فرو رفتن خارهای بیابان در پاهای كودكانه‌ای كه به دنبال عشق ندای «لبیک» سرداده بودند.

عاشورا یعنی وادع آخرین خواهری خسته با برادری از جنس نور، یعنی عین صداقتی كه در آسمان‌ها نظیر نداشت، یعنی فرود همه غیرت‌های آسمان در زمین و پرواز همه پاكی‌ها به آسمان، یعنی تمام معصومیت و مظلومیت حق در برابر باطل.

امروز (سه شنبه) همزمان با سراسر کشور مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت (ع) لرستان، در رثای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران شهیدش به سوگ نشستند و بر سر و سینه زنان اشک ماتم ریختند.

بنا بر این گزارش، مردم شهرها و روستاهای لرستان از نخستین ساعات امروز با به جا آوردن آئین دیرینه گِل مالی که در فرهنگ کهن این استان نشان‌دهنده اوج تالمات روحی در سوگ عزیزی از دست رفته است، با حضور در حسینیه‌ها، تکایا، هیئت‌ها و دستجات عزاداری، عشق و اردات خود را به امام حسین (ع) و یاران شهیدش نشان دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها