نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

شایسته سالاری زمینه ساز پویایی و رشد جوامع دینی دانست

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اصل محوری شایسته سالاری را باعث پویایی و رشد جوامع دینی دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی بر تکامل این اصل استوار است و هر نظامی برای تکامل خود نیازمند پویایی رشد و عترت است.
کد خبر: ۳۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴ - 15December 2014

شایسته سالاری زمینه ساز پویایی و رشد جوامع دینی دانست

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی در همایش بررسی تحولات جهان اسلامی فرصت ها و چالش های پیش رو با بیان آیه ای از قران گفت: آیاتی از قرآن بر دو اصل شایسته سالاری و عدالت محوری استوار است که بنیان گذار عظیم الشان جمهوری اسلامی با توجه به نقش مهم مردم سالاری برای تحقق این مهم و فراهم کردن این بستر جمهوری اسلامی را استوار کرده است.

وی درادامه اظهار داشت: مردم سالاری می تواند اهداف جمهوری اسلامی را در بستر بهترین ها استوار کند و همان گونه که قران کریم اشاره فرموده است به آرمان های اساسی نزدیک کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: جریانات تکفیری با نام اسلام و آموزه های دینی حرکت مذبوهانه ای را به سرعت در جهان به راه انداخته است و بی تردید چالش اصلی جمهوری  اسلامی در جهت از میان برداشتن زیاده خواهی رژیم صهیونیستی و این غده تکفیری که نقش خود را در منطقه دنبال می کند ایفا خواهد کرد.

وی هم چنین تصریح کرد: با ارائه تحلیل شفاف می توان روبروی گروه های تکفیری ایستادگی کرد و همان گونه که نظریه پردازان غربی این گروه از اسلام رادیکال را نقطه ضعفی در بیداری اسلامی می دانند.

ابوترابی اصل محوری شایسته سالاری را باعث پویایی و رشد جوامع دینی دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی بر تکامل این اصل استوار است و هر نظامی برای تکامل خود نیازمند پویایی رشد و عترت است.

وی افزود: شایسته سالاری جمهوریت ابزاری است برای تحقق آرا و به ثمر رسیدن نظر مردم در جامعه اسلامی تا به آراستگی در عدالت و رعایت تقوی و تدبر که از مهم ترین عوامل رسیدن بک جامعه به اصل جمهوریت است دست یابند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار