هشدار پلیس فتا درباره امکان سوءاستفاده از سیم‌کارت‌های مفقودی

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا گفت: هموطنان در صورت مفقودی سیم‌کارتشان در اسرع وقت اقدام به سوزاندن سیم‌کارت یا مسدود کردن آن کنند.
کد خبر: ۳۶۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷ - 11September 2019

هشدار پلیس فتا درباره امکان سوءاستفاده از سیم‌کارت‌های مفقودیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «مصطفی نوروزی» رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا با بیان اینکه سیم‌کارت بدون هویت در شبکه ارتباطی کشور وجود ندارد، اظهار داشت: متأسفانه برخی دفاتر و نمایندگی‌های اپراتور تلفن‌همراه بدون حضور شخص و ارائه مدارک اقدام به ثبت سیم‌کارت به نام افراد می‌کنند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا از شهروندان خواست از ارائه تصاویر مدارک هویتی خود به مراجع غیررسمی خودداری کنند و گفت: در صورت مفقودی سیم‌کارت یا ارائه سیم‌کارت خود به دیگران، تمام مسئولیت قانونی با فردی است که سیم کارت به نام وی تعلق دارد.

این مقام انتظامی افزود: هموطنان در صورت مفقودی سیم‌کارتشان در اسرع وقت اقدام به سوزاندن سیم‌کارت یا مسدود کردن آن کنند.

نوروزی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ملی به سامانه پیامکی 3000150 یا گرفتن استعلام از وب‌سایت CRA.IR از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نامشان است مطلع شوند و اگر از سیم‌کارت‌ها یا مدارک هویتی‌شان سوءاستفاده شده مطلع شوند و برای طرح شکایت و مسدود کردن سیم‌کارت اقدام کنند.

وی متذکر شد: نظارت بر سیم‌کارت‌ها از طریق وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات است لذا از وزارت ارتباطات خواهانیم فرآیند ثبت‌نام و صدور سیم‌کارت را با احراز هویت از طریق مکانیز‌های بیومتریک راه‌اندازی کند تا دیگر شاهد تخلفات و مشکلات این چنینی نباشیم.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا یادآور شد: هموطنان در صورت مواجه شدن با هرگونه تخلفی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار