آخرین شب عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه امام خمینی (ره)

آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، با حضور هزاران نفر از مردم عزادار، جمعی از مسئولان کشور و رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) در حال برگزاری است
کد خبر: ۳۶۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴ - 11September 2019

آخرین شب عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه امام خمینی (ره)به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، با حضور هزاران نفر از مردم عزادار، جمعی از مسئولان کشور و رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

در این مراسم که جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در سخنانی اظهار داشت: در حادثه عاشورا خواص به‌ موقع وارد میدان نشدند و آن حادثه تلخ اتفاق افتاد در حالی که اگر به‌ هنگام وارد شده بودند، چه بسا سرنوشت تاریخ تغییر می‌کرد.

سخنران مراسم با بیان اینکه اگر در امتحانات مراقب نباشیم ممکن است مردود شویم، افزود: مردودی‌ها کسانی بودند که به جنگ امام حسین (ع) آمدند و دلبسته دنیا بودند و قبولی‌ها یعنی آنها که با امام (ع) ماندند، عاشق خدا بودند و دین خود را فدای دنیا نکردند.

حجت‌الاسلام خاتمی اعتماد به بیگانگان را مصداق دلبستگی به دنیا دانست و گفت: دشمن می‌خواهد چنین القا کند که ملت ایران خسته شده است اما به یاری خداوند، ملت عاشورایی ایران خسته‌شدنی نیست و به بیگانگان اعتماد ندارد.

همچنین در این مراسم آقایان مرتضی طاهری و سعید حدادیان به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت سیدالشهداء و امام سجاد علیهما السلام پرداختند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها