ساعدی:

کاهش مشکلات بازار خودرو در گرو تغییر ساختار وزارت صمت

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان بر ضرورت کاهش مشکلات بازار خودرو به واسطه تغییر در ساختار وزارت صمت تاکید کرد.
کد خبر: ۳۶۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ - 12September 2019

کاهش مشکلات بازار خودرو در گرو تغییر ساختار وزارت صمتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، قاسم ساعدی نماینده مردم شهرستان‌های دشت‌آزادگان و هویزه در در مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح احتمالی وزیر صمت، اظهار داشت: زمانی که آقای رحمانی وزیر صمت شدند انتظارات زیادی برای مردم و نمایندگان به‌وجود آمد، زیرا اوضاع بازار شرایط خوبی را سپری نمی‌کرد و همگان منتظر ساماندهی بازار و حذف مافیا در صنایع مادر و مخصوصاً خودرو بودند.

وی افزود: هرچند تحرکات مثبتی صورت گرفت اما آن‌طور که باید و شاید این اتفاق نیفتاد و نیاز است که به مدیران ارشد وزارت صمت زمان داد تا به فعالیت‌های خود سرعت دهند.


این نماینده خانه ملت گفت: به‌نظر من بهتر است که نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر صمت، تامل بیشتری داشته باشند زیرا نباید کاری کنیم که فضای کشور به سمت و سوی التهاب بیشتر کشیده شود. اگر قرار باشد شرایط بازار عادی و وزارت صمت به‌درستی به وظایف خود عمل کند نیاز است نهادهای دیگر هم که به‌نوعی در این موضوعات ذینفع هستند به کمک این وزارتخانه بیایند. متاسفانه در ماه‌های گذشته خیلی شاهد این همکاری با وزارت صمت نبودیم که امیدوارم این هماهنگی بیش از گذشته شود زیرا مردم خواهان بهبود فضای کسب و کار هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که اکنون گریبان وزارت صمت را گرفته به‌خاطر بزرگ بودن این تشکیلات است. به‌قدری وظایف وزارت صمت زیاد است که خود به‌تنهایی مانند یک دولت می‌ماند. کاش نمایندگان استیضاح‌کننده به‌جای کاری که در پیش گرفتند به‌دنبال تفکیک این وزارتخانه بزرگ می‌رفتند تا بلکه با تغییر برخی ساختارها بسیاری از مشکلات برای همیشه حل و فصل می‌شد.

ساعدی اظهار کرد: عده‌ای فکر می‌کنند برخی مشکلات با رفتن و جابجایی افراد حل می‌شود اما واقعیت امر این نیست و مشکلات ساختاری به‌حدی گسترده است که آمدن مدیر جدید هم به رفع معضل کمک نمی‌کند. وقتی یک وزارتخانه وظایفی بیش از توان یک وزیر و آن مجموعه را داشته باشد راه برای ورود افراد سودجو هم باز می‌شود و می‌بینیم همین دست‌های پنهان کار وزیر را مختل می‌کنند. این مشکل از گذشته و مخصوصاً در وزارت صمت وجود داشته و نمی‌توان حضور و تاثیرگذار این افراد را به آقای رحمانی نسبت داد زیرا که آقای رحمانی مدت کوتاهی است که مسئولیت این وزارتخانه را قبول کرده است.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: من یکی از افرادی هستم که در هرکجا مسئولیت داشتم شعار جوانگرایی سر دادم و سعی کردم در حد خود تلاش کنم تا جوانان نخبه و با پتانسیل امور را به‌دست بگیرند. از طرفی معتقدم افرادی باید در راس کار قرار بگیرند که به آن مجموعه تسلط داشته باشند. اکنون نقطه قوت آقای رحمانی این است که هم به جوانگرایی اعتقاد دارد و این کار را عملیاتی کرده و هم خودش سابقه ریاست کمیسیون صنایع مجلس را داشته و هم در وزارت صمت در سمت قائم مقام وزیر در امور تولید فعالیت کرده است. از این‌رو می‌توان به چنین فردی اعتماد کرد و با همکاری و تعامل و اجازه فرصت بیشتر به او، بستری را فراهم کرد که ان‌شاالله اوضاع و احوال حوزه صنایع، معادن و تجارت رونق بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها