«آنروا» خواستار کمک فوری کشو‌های عربی به فلسطین شد

کمیساریای عالی «آنروا» در پیامی خطاب به شرکت‌کنندگان در نشست وزرای خارجه «شورای عربی»، کمک فوری سیاسی و مالی کشور‌های عربی به فلسطین را خواستار شد.
کد خبر: ۳۶۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ - 12September 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «پی‌یر کرانبول» کمیساریای عالی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) درباره نیاز این نهاد و فلسطینیان به کمک‌‎های سیاسی و مالی هشدار داد.

به نوشته وبگاه «میدل ایست مانیتور»، کرانبول از کشو‌های عربی خواست که ارائه کمک‌های سیاسی و مالی فوری به آوارگان فلسطینی و آنروا را در دستور کار خودشان قرار دهند.

وی با اشاره به صد و پنجاه و دومین نشست نشست وزرای خارجه «شورای عربی» وابسته به اتحادیه عرب، بر حیاتی بودن فعالیت‌های آنروا به منظور کاستن از آلام آوارگان فلسطینی تاکید کرد و از کشور‌های عربی خواست از این سازمان حمایت کنند.

پیش از این «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب هم در اظهاراتی تاکید کرده بود: «آنروا با چالش‌های سیاسی بزرگی روبرو است. من از کشور‌های عضو (اتحادیه عرب) می‌خواهم از تامین مالی آنروا حفاظت کنند».

این مقام ارشد سازمان ملل در بخش دیگری از اظهاراتش، درباره تلاش‌های برخی کشور‌ها برای مشروعیت‌زدایی از این نهاد بین‌المللی هشدار داد.

او گفت: «طی بیش از ۱۸ ماه گذشته، ما شاهد تلاش‌های شدید برای مشروعیت زدایی از آنروا و اقداماتش بوده‌ایم. حمایت از آنروا و خدماتش در کرانه باختری، قدس شرقی، غزه، سوریه، لبنان و اردن نه تنها مساله‌ای مهم برای بهبود اوضاع آوارگان فلسطینی است بلکه به حفظ ثبات منطقه هم کمک خواهد کرد».

هشدار‌های کرانبول درباره آنروا در حالی مطرح شده که دولت آمریکا از دهم شهریور ماه سال گذشته تمامی کمک‌های مالی خود به این نهاد را قطع کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در توضیح دلیل قطع این کمک‌ها ادعا کرد: «ما هنگام ارائه کمک ۶۰ میلیون دلاری خود در ماه ژانویه به صراحت گفتیم که ایالات متحده بیش از این تمایل ندارد چنانکه در سال‌های گذشته مرسوم بوده، بخش نامتناسبی از بار هزینه‌های آنروا را به عهده بگیرد».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت، به دقت این موضوع را بررسی کرده و تصمیم گرفته که ایالات متحده دیگر به آنروا کمک نخواهد کرد».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها