۳۵۰ هزار یمنی در سال ۲۰۱۹ بی‌خانمان شدند

«سازمان بین‌المللی مهاجرت» در بیانیه‌ای اعلام کرد تنها در سال جاری میلادی نزدیک به 350 هزار یمنی در نتیجه درگیری‌ها در این کشور بی‌خانمان شده‌اند.
کد خبر: ۳۶۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ - 12September 2019

۳۵۰ هزار یمنی در سال ۲۰۱۹ بی‌خانمان شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان بین‌المللی مهاجرت که یک سازمان بین‌المللی دولتی با ۱۷۳ عضو است، امروز (پنجشنبه) آماری تکان‌دهنده از بی‌خانمان شدن مردم یمن ارائه کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی سازمان بین‌المللی مهاجرت در پیامی توییتری که بخش مربوط به یمن این نهاد منتشر کرده، خبر داد: «تنها در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۵۰ هزار یمنی بی خانمان شده‌اند».

بنا بر این پیام توییتری، گروه‎‌های وابسته به این سازمان در ۴۲۰۰۰ نقطه در یمن حضور دارند تا ضمن درک اوضاع و نیازهای مردم این کشور، به آوارگان و مهاجران یمنی کمک کنند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت، در ابتدا در سال ۱۳۳۰ به عنوان یک کمیته دولتی بین‌المللی برای اروپاییان برای کمک کردن به اسکان دوباره مردمی که در جنگ جهانی دوم آواره شده بودند، تأسیس شد و حالا ۱۷۳ کشور عضو آن هستند.

انتشار آمار بی‌خانمان‌های یمنی در حالی صورت گرفته است که حملات ائتلاف عربستان سعودی به یمن و محاصره همه جانبه این کشور همچنان ادامه دارد؛ ائتلاف متجاوزی که از ششم فروردینسا ۱۳۹۴ تجاوزگری‌هایش را علیه یمنی‌ها آغاز کرده است.

نهادهای وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که از سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۷۰ هزار یمنی در نتیجه جنگ و پیامدهای آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها