اقدامات تشکیلات خودگردان برای جلوگیری از عملی شدن وعده نتانیاهو

تشکیلات خودگردان اعلام کرد، هیچگونه تقسیمات جدیدی را در مناطق مختلف کرانه باختری نمی‌پذیرد و در همین ارتباط، گام‌هایی برداشته است.
کد خبر: ۳۶۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ - 12September 2019

اقدامات تشکیلات خودگردان برای جلوگیری از عملی شدن وعده نتانیاهوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تشکیلات خودگردان با انجام اقداماتی سعی دارد جلوی عملی شدن وعده‌های انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را بگیرد که از جمله آنها اعطای وام‌هایی به ساکنان دره اردن برای ایجاد طرح‌های تولیدی است تا باقی ماندن اهالی منطقه بر روی اراضی خود را تقویت کند.

بر اساس گزارش «عربی 21»، تشکیلات خودگردان اعلام کرده هرگونه تقسیمات اداری را نخواهد پذیرفت. وزارت حکومت محلی (وزارتخانه مسوول در امور شوراهای شهر و روستا) در این نهاد هم از آغاز توزیع نقشه شهرها و روستاهای فلسطینی کرده است.

نتانیاهو روز سه شنبه هفته جاری (10 سپتامبر/19 شهریور) مدعی شد، در صورتی که در انتخابات پیش رو (در هفته آینده) پیروز شود، «دره اردن» و شمال «دریای مرده» (بحر المیت) را به فلسطین اشغالی ضمیمه خواهد کرد .

بر اساس توافق «اسلو» میان سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» و رژیم صهیونیستی در سال 1993 ، کرانه باختری به سه بخش تقسیم شد:

منطقه الف: تحت حاکمیت امنیتی و مدنی تشکیلات خودگردان قرار داد و 18 درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد

منطقه ب: تحت حاکمیت امنیتی تشکیلات خودگردان و حاکمیت مدنی این نهاد قرار دارد و 21 درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌‎دهد.

منطقه ج: که دره اردن در آن قرار دارد و نتانیاهو وعده الحاق آنها را داده است؛ این مناطق تحت حاکمیت امنیتی و مدنی مطلق اسرائیل هستند و 61 درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهند؛ بیشترین حجم شهرک‍‌سازی اسرائیلی مربوط به همین منطقه است.

منطقه ج فاقد زیرساخت‌های مناسب شهری و دولتی برای اسکان فلسطینی‌هاست. بیشتر مردم وابسته به بخش کشاورزی هستند، این منطقه از آب‌های زیرزمینی و زمین‌های حاصلخیز برخوردار است و 60 درصد بازار میوه و سبزیجات را تأمین می‌کند.

«ابراهیم ملحم» سخنگوی تشکیلات خودگردان اعلام کرد، این نهاد به دو دلیل به مناطق دره رود اردن توجه دارد؛ احیای این مناطق تا اهرمی اقتصادی در زمینه کشاورزی و صنعتی باشند و به تدریج وابستگی اقتصادی تشکیلات به تل‌آویو کم شود. دوم؛ تثبیت حق فلسطین در این مناطق با هدف جلوگیری از عملی شدن تصمیمات رژیم صهیونیستی.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار