80 درصد صادرات تسلیحاتی روسیه به غرب‌ آسیا، دفاعی و پدافندی است

یکی از مقامات روسیه می‌گوید این کشور به رغم تحریم‌های آمریکا علیه مسکو، توانسته است 20 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به کشورهای غرب آسیا صادر کند.
کد خبر: ۳۶۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵ - 12September 2019

80 درصد صادرات تسلیحاتی روسیه به غرب‌آسیا، دفاعی و پدافندی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، صادرات تسلیحات نظامی روسیه به کشورهای غرب آسیا از جمله کشورهای عربی به 20 میلیارد دلار می‌رسد.

«دیمیتری شوگایف»، رئیس هیأت همکاری نظامی و فنی روسیه  در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» گفت که همکاری نظامی و فنی این کشور با کشورهای منطقه غرب آسیا به ویژه کشورهای عربی افزایش یافته و میزان سفارش تسلیحاتی آن‌ها از روسیه به 20 میلیارد دلار می‌رسد.

وی گفت که 80 درصد از این سفارش‌ها مربوط به تجهیزات پدافند دفاعی و تسلیحات نیروهای هوایی و مابقی مربوط به سفارش تانک و خودروهای نظامی است.

این مقام روس از تداوم تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به ویژه در بخش صنایع تسلیحاتی و دفاعی انتقاد کرد و گفت که تهدیدهای آمریکا مبنی بر تحریم، «ابزاری غیر شریف» برای رقابت است. استو شوگایف تأکید کرد که مسکو تلاش دارد جایگاه خود به عنوان دومین صادر کننده تسلیحات در دنیا را حفظ کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار