هشدار سازمان جهانی بهداشت: جان میلیون‌ها کودک یمنی در خطر است

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه هشدار داد که کاهش کمک‌های مالی جان میلیون‌ها کودک در یمن را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۳۶۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ - 13September 2019

هشدار سازمان جهانی بهداشت: جان میلیون‌ها کودک یمنی در خطر استبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه هشدار داد که کاهش کمک‌های مالی جان میلیون‌ها کودک در یمن را تهدید می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت افزود: کاهش کمک‌های مالی مانع ارائه خدمات مطلبوب برای نجات جان یمنی ها می شود.

این نهاد بین المللی بر لزوم پایبندی و انجام تعهدات کشورها برای نجات جان مردم یمن تاکید کرده است.

بخش بهداشتی درمانی در یمن به خاطر درگیری‌های گسترده با بحران شدید رو به رو است که منجر به شیوع وبا و سایر بیماری ها و بسته شدن درمانگاه ها و مراکز بهداشتی شده است.

پیش تر نیز «ناتالیا کانیم» مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد نسبت به وقوع فاجعه انسانی برای زنان یمنی هشدار داد.

کانیم افزود: هر دو ساعت یک زن یمنی به خاطر کمبود امکانات بهداشتی و درمانی به هنگام وضع حمل جان خود را از دست می دهد. ۱۰۰ بیمارستان از ۲۶۸ بیمارستانی که تحت پوشش صندوق سازمان ملل است، تعطیل شده است.

جنگ تحمیلی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن ادامه دارد و محاصره همه جانبه این کشور اوضاع وخیمی را برای غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان ایجاد کرده است.

این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده؛ به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، کمبود شدید مواد غذایی و دارو در این کشور را «بزرگ ترین فاجعه انسانی» نامید.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار