معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا خبر داد

آمادگی پلیس آگاهی برای همکاری با سایر کشورها در پرونده فقدانی‌ها

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، اظهار داشت: آمادگی همکاری با پلیس سایر کشورها در خصوص پرونده فقدانی هارا از هر نظر داریم.
کد خبر: ۳۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶ - 15December 2014

آمادگی پلیس آگاهی برای همکاری با سایر کشورها در پرونده فقدانی‌ها

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، سرهنگ مصطفایی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا گفت: کارگاه یک روزه با موضوع پیجویی فقدان افراد در محل مرکز آموزشی بین المللی پلیس و با همکاری پلیس بین الملل، پلیس آگاهی و حضور کارآگاهان چند استان برگزار شد.

مصطفایی افزود: در این کارگاه استاد "فابیو برناردی" که سوابق طولانی خدمت در پلیس آگاهی یکی از استان های کشور ایتالیا را دارد به عنوان استاد مدعو، آمار، وضعیت و فرآیند تشکیل پرونده و نحوه رسیدگی به این نوع از پرونده ها را در کشور متبوع خود ارایه کرد، ضمن اینکه، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، نیز به عنوان یکی از اساتید در خصوص اهمیت پرونده های فقدان و لزوم توجه به آن ها مطالبی را عنوان کرد.

وی با تشریح چند پرونده مهم جنایی مربوط به کشورهای مختلف و ذکر نقاط منفی و مثبت این پرونده،گفت: تقریبا در تمام موارد موضوع فقدان فرد و پرونده فقدانی نقش زیادی در شکل گیری و ادامه موضوع داشته است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، تصریح کرد: در پرونده های جنایی با وجود فاصله جغرافیایی و زمان و تفاوت های فرهنگی بعضا نقاط مشترکی وجود دارد که دارای بعد تخصصی و علمی است و کارآگاهان می توانند با کسب تجارب همکاران به مهارت های حرفه ای خود بیفزایند.

مصطفایی در پایان گفت: در زمینه پی جویی پرونده های جنایی، پلیس آگاهی کشورمان موفقیت های زیادی کسب کرده است و بر این باوریم که با تشریک مساعی و تعامل با سایر پلیس ها این آمادگی فراهم است که بخشی از این تجربه ها را به همکاران خود در سایر کشورها بخصوص کشورهای اسلامی انتقال دهیم و از پیشرفت ها یا ابزار و وسایلی که در این زمینه در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد ما نیز بهره برداری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار