امام جمعه بروجرد:

ایران بعنوان محور جبهه مقاومت در دنیا قدرت نمایی می‌کند

حجت الاسلام سید علی حسینی گفت: جبهه مقاومت به لطف خداوند رو به گسترش است و ایران بعنوان محور جبهه مقاومت در دنیا قدرت‌نمایی می‌کند.
کد خبر: ۳۶۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ - 13September 2019

ایران بعنوان محور جبهه مقاومت در دنیا قدرت نمایی می‌کند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سید علی حسینی» امام جمعه بروجرد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد اظهار داشت: از جمله نکاتی که در عزاداری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد پرهیز از خرافات است و روضه‌خوانی‌ها باید بر اساس کتب معتبر باشد و از هرگونه دروغ پردازی باید خودداری شود.

وی افزود: مداحان که خداوند صدای خوبی به آنها داده باید به این نکته مهم توجه کنند که آنها موظف هستند روضه خوانی راست داشته باشند و به هر قیمتی ولو با دروغ نباید مردم را بگریانند.

امام جمعه بروجرد گفت: گاهی برخی افراد سندهای جعلی برای برخی خرافه‌هایی که در روضه‌های خود به آنها استناد می کنند، می‌آورند در حالی که ما کتب معتبر بسیاری داریم و باید برای خواندن روضه به همان کتب معتبر که ریشه‌های روایی و قرآنی دارند رجوع کنند.

حجت الاسلام  حسینی تصریح کرد: نکته دیگری که در عزاداری ها باید مورد توجه قرار گیرد پرهیز از چشم و هم چشمی است و عزداری صرفا باید برای خدا باشد.

وی با تاکید بر ضرورت بیشتر در اجرای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر را باید با نرمی، متانت و دلسوزانه انجام داد تا برخی از منکر ها همچون بی حجابی در شهری همچون بروجرد رواج گسترده ای پیدا نکند.

حجت الاسلام حسینی افزود: شایسته نیست در شهری همچون بروجرد گفته شود که بدحجابی رایج شده و باید با اجرای صحیح و دلسوزانه امر به معروف و نهی از منکر، این مشکل را رفع کرد.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه جبهه مقاومت و استکبار همچنان در برابر هم قرار دارند اضافه کرد: جبهه مقاومت به لطف خداوند رو به گسترش است و ایران بعنوان محور جبهه مقاومت در دنیا قدرت نمایی می‌کند.

وی یادآور شد: امروز آمریکا کارش به جایی رسیده است که دنیا دیگر به حرف او گوش نمی دهد و حتی اقداماتی هم انجام می دهد از جمله با کنار گذاشتن مشاور جنگ طلب خود سعی می کند چهره خوبی از خود نشان دهد اما این رفتارها فایده ای ندارد و مردم فریب آن را نمی خورند.

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: ایران در زمینه سیاست خارجی قوی عمل می کند و با وجود رهبری با درایت و مردمی که همیشه آگاهانه حضور داشته اند، مسئولان داخلی، اجرایی و مجلس باید کار و اقداماتی موثر تر انجام دهند.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: در مورد مراسم ترحیم باید تلاش شود تا صرف ناهار حذف شود چرا که روایت هست که تا سه روز صاحبان عزا کراهت دارد پذیرایی کنند و در این مدت بهتر است همسایگان، اقوام و آشنایان برای صاحبان عزا ، غذا بپزند.

وی افزود: ضمن اینکه در مراسم مصیبت هیچ کدام از معصومین پذیرایی و کارت دعوت و صرف ناهار رایج نبوده و بهتر است هزینه های آن را صرف کارهای خیر و کمک به نیازمندان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها