پس از بازگشت از آمریکا؛ جاسوس اسرائیلی معروف به «قصاب الخیام» در لبنان به دام افتاد

جاسوسی اسرائیلی معروف به «قصاب بازداشتگاه الخیام» که به آمریکا متواری شده بود، پس از بازگشت به لبنان بازداشت شد.
کد خبر: ۳۶۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ - 13September 2019

پس از بازگشت از آمریکا؛ جاسوس اسرائیلی معروف به «قصاب الخیام» در لبنان به دام افتادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اداره کل امنیت عمومی لبنان امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اداره مذکور در راستای تعقیب مزدوران اسرائیل، مسئول سابق بازداشتگاه الخیام را بازداشت کرد.

در این بیانیه آمده است که «عامر الیاس فاخوری» پس از بازداشت در بازجویی‌ها به همکاری با اسرائیل و انجام اقداماتی به نفع این رژیم اعتراف کرده است.

طبق گزارش شبکه المنار، نامبرده در اعترافات خود گفته است که در سال ۲۰۰۰ پس از فرار به فلسطین اشغالی، شناسنامه و گذرنامه اسرائیلی دریافت کرده و پس از آن اراضی اشغالی فلسطین را ترک کرده است.

فاخوری پس از پایان تحقیقات به دادستانی نظامی ارجاع داده شده است.

در همین رابطه وبگاه «عربی ۲۱» نوشت که لبنان از چند روز پیش همزمان با بازگشت فاخوری فرمانده شبه‌نظامیان «لحد»، شاهد خشم مردمی است.

رسانه‌های محلی لبنان روز پنجشنبه (دیروز) گزارش دادند که فاخوری ملقب به «قصاب بازداشتگاه الخیام» پس از دو دهه اقامت در آمریکا، به لبنان بازگشت.

روزنامه «الأخبار» نوشت که نیرو‌های امنیتی در فرودگاه رفیق حریری در جریان بازرسی گذرنامه آمریکایی فاخوری متوجه شدند که وی تحت تعقیب است، اما پس از بررسی‌ها مشخص شد که با وجود صدور حکم غیابی ۱۵ ساله برای فاخوری، قرار بازداشت وی موجود نیست.

این روزنامه نوشت که بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی شخصیت‌های صاحب نفوذ در درون دولت با پاکسازی کارنامه فاخوری، اجازه بازگشت او به کشور را صادر کرده‌اند و اگر اداره کل امنیت عمومی گذرنامه فاخوری را بازرسی نمی‌کرد، او بی‌سروصدا وارد لبنان شده بود.

فاخوری معروف به «قصاب الخیام» در اواخر دهه هفتاد در جنوب لبنان مسئول بازداشتگاه الخیام بود و با همکاری با رژیم صهیونیستی، نقش زیادی در شکنجه زندانیان در این بازداشتگاه که عمدتا از جنوب لبنان بودند، داشت.

برخی کاربران به بازگشت فاخوری به لبنان واکنش نشان داده و خشم خود را اعلام کردند.

یکی از کاربران نوشت: «سلول آهنی «یک متر در یک متر» در بازداشتگاه الخیام که زندانی را در آن قرار می‌دادند... ایده عامر فاخوری مزدور بود.»

کاربر دیگری نوشت: «خیال کردید با گذشت زمان فریاد اسرا از ذهن ما پاک می‌شود آنگونه که مجازات‌های سست و شکننده شما را ساقط کرد.»

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها