امام جمعه گناوه:

فرهنگ مقاومت برگرفته از نهضت عاشورا است

 حجت‌الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی گفت: امروز فرهنگ مقاومت برگرفته و متاثر از نهضت عاشورا است و اگر در لبنان و یمن و عراق و کشورهای دیگر با تاسی از نهضت عاشورا مقاومت شکل گرفته به تاسی از فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) است.
کد خبر: ۳۶۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱ - 13September 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: آیین‌ها و مراسم عاشورای امسال به برکت خون امام حسین (ع) و به علیرغم تلاش‌های دشمنان قسم خورده اسلام و قرآن در سراسر جهان بسیار باشکوه و گسترده‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.

وی افزود: دشمنان اسلام تلاش های بسیاری برای نابودی نهضت امام حسین (ع) و عاشورا در طول تاریخ انجام داده اند ولی امروز نام عاشورا و امام حسین (ع) در تمام عالم فراگیر شده است و در اقصی نقاط عالم این نهضت می درخشد.

امام جمعه گناوه گفت: اگر دنیای امروز به دنبال آزادی خواهی و عدالت خواهی است باید خود را به فرهنگ عاشورا پیوند دهد.

رکنی حسینی بیان کرد: فرهنگ عاشورا آزادی خواهی و عدالت خواهی را در جهان ترویج و نهادینه می کند.

وی گفت: امروز فرهنگ مقاومت برگرفته و متاثر از نهضت عاشورا است و اگر در لبنان، یمن، عراق و کشورهای دیگر با تاسی از نهضت عاشورا مقاومت شکل گرفته به تاسی از فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) است.

وی با اشاره به سخنان دبیرکل حزب الله لبنان در شب عاشورا ادامه داد: سید مقاومت، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در شب عاشورا بیاناتی ایراد کرد که در شب عاشورا یاران امام حسین (ع) به آن حضرت اظهار کردند.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در شب عاشورا هیمنه دشمن را در هم شکست و با بیان شیوا و رسا، فرمانده خود و  مقاومت را رهبر معظم معظم انقلاب، حضرت امام خامنه ای و مرکز آن را جمهوری اسلامی عنوان کرد.

وی با تقدیر از حضور مردم حسینی دوست و ولایتمدار شهرستان گناوه و همه کسانی که در برنامه ها و مراسم ایام سوگواری سید و سالار شهیدان همکاری کردند یادآور شد: حضور پررنگ و پرشور مردم در این آیین ها  با تمام مشکلاتی که کشور با آن روبرو است ستودنی است و نشان می دهد که مردم از امام حسین (ع) هیچگاه جدا نمی‌شوند و  تمام هستی خود را فدای مکتب و امام حسین (ع) و اهل بیت  می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها