هشدار تهران به کانادا در پی فروش اموال مصادره شده ایران

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران مصادره و فروش اموال ایران در کانادا را محکوم و آن را در تضاد با حقوق بین‌الملل توصیف کرد.
کد خبر: ۳۶۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ - 13September 2019

هشدار تهران به کانادا در پی فروش اموال مصادره شده ایرانبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اجرای حکم دادگاه کانادایی در فروش ساختمان‌های فرهنگی ایران در کانادا این اقدام را غیر قانونی و در تقابل آشکار با حقوق بین الملل دانسته و به شدت آن را محکوم کرد.

موسوی با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران در حفظ حقوق مردم خود با هیچ دولتی مماشات نمی‌کند، خواستار اعاده سریع این املاک و دارایی‌ها شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد در صورت عدم لغو این تصمیم غیرقانونی و جبران خسارات وارده، جمهوری اسلامی ایران منطبق با موازین بین المللی راسا نسبت به استیفای حقوق خود اقدام کرده و در این صورت مسئولیت تمامی عواقب آن بر عهده دولت کانادا خواهد بود.

منابع کانادایی از فروش ده‌ها میلیون دلار از اموال مصادره‌شده ایران در این کشور توسط دولت «اُتاوا» و پرداخت آن به عنوان غرامت به قربانیان ادعایی تروریسم در سراسر جهان خبر دادند. 

یکی از این اموال فروخته شده، ساختمان مرکز فرهنگی ایران در نزدیکی دانشگاه اتاوا بود به تنهایی به قیمت ۲۶.۵ میلیون دلار به یک شرکت ساختمانی از مونترال فروخته شد.

ساختمان مرکز مطالعات ایران در شهر تورنتو نیز که ریاست آن برعهده یکی از مقامات سفارتخانه ایران در کانادا بود، به قیمت ۱.۸۵ میلیون دلار فروش رفت. علاوه بر فروش دو ساختمان مذکور، مبلغ ۲.۶ میلیون دلار نیز از حساب‌های بانکی ایران در کانادا برداشت و به آن قربانیان ادعایی پرداخت شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار