کارشناس مسائل فرهنگی:

تمدن اسلامی مهمترین تهدید برای تمدن غرب است

«علی‌اکبر رائفی‌پور» گفت: با ظهور انقلاب اسلامی و ارائه طرح شکل‌گیری تمدن اسلامی، این تمدن تهدیدی برای تمدن غرب محسوب می‌شد، بر همین اساس انقلاب اسلامی مطلوب نظام سلطه نبود.
کد خبر: ۳۶۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ - 14September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت سومین سالگرد شهادت «مرتضی عطایی» جانشین فرمانده تیپ عمار لشکر فاطمیون، یادواره این فرمانده شهید با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی، «علی‌اکبر رائفی‌پور» کارشناس مسائل فرهنگی، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت ابولفضل (ع) مشهد برگزار شد.

رائفی‌پور در این مراسم اظهار داشت: شهید مرتضی عطایی از جمله شهدای شاخص مدافع حرم است که در تصاویر و فیلم‌هایی که از این شهید باقی مانده همیشه خنده بر لب داشته است. او حتی در سخت‌ترین شرایطی که با داعش در حال نبرد بود تبسم از لبانش گم نمی شد.

وی افزود: گشاده رویی از خصوصیات شیعیان به شمار می‌رود و شعف، شور و نشاط از ویژگی‌های دینداری است. باید برای خوشرو بودن تمرین کنیم چون هیچ چیز مثل محبت کردن و خوش خلقی نیست.

این کارشناس مسائل فرهنگی حضور در یادواره شهدا را بهترین فرصت برای درس گرفتن از سیره شهدا دانست و ادامه داد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آمدند تا غم و جهل نباشد و هیشمه عید، خنده و زیبایی باشد. آنهایی که در مکتب سید و سالار شهیدان پرورش یافتند زندگی سراسر زیبای و پر نشاطی داشتند.

رائفی‌پور در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: با ظهور انقلاب اسلامی موضوع شکل گیری تمدن اسلامی مطرح شد. این تمدن تهدیدی برای تمدن غرب بود بر همین اساس انقلاب اسلامی مطلوب نظام سلطه نبود.

وی تصریح کرد: استکبار و ایادی آن از راه‌های مختلف به دنبال ساقط کردن انقلاب اسلامی بودند، اما به حول و قوه الهی از افغانستان تا مدیترانه تحت سیطره گفتمان انقلاب اسلامی قرار گرفت.

این کارشناس مسائل فرهنگی بیان داشت: نظام سلطه که به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید و تجزیه ایران بود با فراگیر شدن گفتمان انقلاب اسلامی معادلات منطقه‌ای به نفع جمهوری اسلامی تغییر کرد.

رائفی‌پور در ادامه پیشرفت‌های نظامی جمهوری اسلامی را یکی از مولفه‌های قدرت کشورمان دانست و خاطر‌نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی در حوزه نظامی در منطقه در اوج اقتدار قرار دارد. در منطقه هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد مگر اینکه نظر جمهوری اسلامی باشد.

وی ادامه: بزرگترین تهدیدات، تهدیدات نظامی است که با پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی، آمریکا هیچ غلطی نخواهد کرد.

این کارشناس مسائل فرهنگی در پایان به تیزبینی و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در خنثی کردن توطئه‌های استکبار در مقاطع مختلف انقلاب اشاره کرد و هوشیاری و بصیرت ملت ایران اسلامی را لازمه مقابله با توطئه‌های جدید دشمن دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها