سردار رحیمی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

کشف بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در تهران/ دستگیری ۷۴ نفر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تمجید از عملکرد پلیس تازه‌تأسیس امنیت اقتصادی، از ضربه پلیس امنیت اقتصادی به دو باند بزرگ واردات کالای قاچاق خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ - 14September 2019

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره پلیس امنیت اقتصادی اظهار داشت: در همین مدت کوتاه تاسیس پلیس امنیت اقتصادی، پرونده‌های بزرگی توسط این پلیس مورد بررسی قرار گرفته است.

وی درباره گزارش عملکرد پلیس امنیت اقتصادی طی ۱۰ روز گذشته افزود: در این مدت، پلیس امنیت اقتصادی به دو مورد بزرگ واردکننده عمده کالای قاچاق ضربه زده است.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: این باند با حواله‌ها جعلی و چنداظهاری دو محموله بزرگ را از غرب و جنوب غرب وارد تهران کرده است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه پلیس با جدیت به دنبال ضربه زدن به باند‌های قاچاق کالاست، خاطرنشان کرد: در مورد اول بالغ بر ۷۰ نفر از افرادی که قاچاق کردند، دستگیر شدند و ۲۰ هزار انواع لوازم خانگی شامل یخچال و لباسشویی به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان توقیف شده است.

وی درباره مورد دوم قاچاق کالا که در جنوب تهران نگهداری می‌شد، گفت: ۲۵ کامیون انواع لوازم خانگی در انبار‌های جنوب تهران کشف شد؛ این کالا‌ها با تعرفه چهار درصدی وارد شده با سود بالای ۴۰ درصد به فروش می‌رسید؛ ارزش اموال بیش از ۳۰‌ میلیارد تومان بوده و در همین راستا چهار نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس مبنی بر اتصال سیستم انبار‌های نگهداری کالا به سیستم پلیس گفت: از سال گذشته این کار صورت گرفته است؛ ایراداتی وجود دارد که باید رفع شود.

وی ادامه داد: پلیس امروز این توانمندی را دارد تا کالایی را که از گمرک خارج می‌شود ردیابی کند و اطلاعات آن‌ها در اختیار پلیس است.

سردار رحیمی با بیان اینکه بیش از ۱۰ پرونده بزرگ در حال بررسی داریم، گفت: در شش ماه گذشته پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۱۲۸ درصد افزایش کشفیات داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص بازار ارز افزود: پلیس به طور کامل بر فضای بازار ارز تسلط دارد؛ دلالان در سبزمیدان و خیابان فردوسی رصد کامل اطلاعاتی و نامحسوس می‌شوند و برای دلالان ارز بانک اطلاعاتی تشکیل شده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در فضای مجازی پلیس به طور کامل حضور دارد و با کسانی که بخواهند قیمت‌های حباب‌گونه تعیین کنند برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار