روحانی در دیدار خانواده آیت‌الله مهدوی‌کنی:

آیت‌الله مهدوی‌کنی تحلیل‌گری نافذ، معتدل و دوراندیش در حوزه سیاست بود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی تحلیل‌گری نافذ، معتدل و دوراندیش در حوزه سیاست بود، گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی در همه مواقع و مواقفِ انقلاب و در مسیر اهداف انقلاب از خود و خانواده گذشت.
کد خبر: ۳۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲ - 15December 2014

آیت‌الله مهدوی‌کنی تحلیل‌گری نافذ، معتدل و دوراندیش در حوزه سیاست بود

به گزارش گروه اخبار داخلی خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری، حجتالاسلام حسن روحانی رئیسجمهور در دیدار صمیمی با خانواده آیتالله مهدویکنی(ره) شخصیت والا و جامع آیتالله مهدویکنی را به عنوان عالمی فرهیخته و هدایتگری سلیمالنفس ستود و فقدان آن مرحوم را خسارتی بزرگ ارزیابی کرد.

وی ضمن بیان خاطراتی از همراهی با مرحوم آیتالله مهدویکنی در دوران مبارزه، دستگیری و تبعید، افزود: آیتالله مهدویکنی شخصیتی بسیار تأثیرگذار در پیروزی، استقرار و تحکیم انقلاب اسلامی در برابر توطئهها بود و این ثبات قدم ناشی از مسیر مستقیم و استوار ایشان در پیگیری ارزشهای نهضت اسلامی بود.

رئیسجمهور با یادآوری علاقه زیاد امام راحل و اعتماد مقام معظم رهبری به آیتالله مهدویکنی، گفت: ایشان تحلیلگری نافذ، معتدل و دوراندیش در حوزه سیاست بود و حق بزرگی بر انقلاب، نظام و همه ما دارند، زیرا در همه مواقع و مواقفِ انقلاب و در مسیر اهداف انقلاب از خود و خانواده گذشت.

حجتالاسلام روحانی ضمن بیان ویژگیهای فردی آن مرحوم و تعلق خاطری که به عنوان یک پدر معنوی نسبت به ایشان وجود داشت، افزود: آیتالله مهدویکنی همواره متخلق و خوشرو بودند و به دلیل همین سلوک شخصی علاوه بر خانواده، جامعه نیز مجذوب ایشان میشدند.

وی وجود فرزندان صالح به ویژه حجتالاسلام محمدسعید مهدویکنی را از برکات ماندگار آیتالله مهدویکنی(ره) دانست و در پایان برای علو درجات آن مرحوم دعا کرد.

در این دیدار همسر آیتالله مهدویکنی نیز باور قلبی به خداوند متعال و ارزشهای الهی را مهمترین ویژگی شخصیتی آن مرحوم دانست و گفت: ایشان با همه توان خود را وقف خدمت به انقلاب و حفظ نظام کرد و چنانچه مشکلی پدید میآمد، در اصلاح امور پیشگام بود.

حجتالاسلام محمدسعید مهدویکنی نیز در این دیدار از عیادت، رسیدگیها و دستورات رئیسجمهور در دوران کسالت و نیز رحلت آیتالله مهدویکنی تشکر و حضور مستمر مسئولان ارشد دولت در کنار خانواده و فراهم آوردن امکانات لازم برای رسیدگیهای پزشکی را موجب دلگرمی و قدردانی دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار