سردار عامری:

فرهنگ دفاع مقدس، بهترین الگو برای توسعه کشور است

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: در حوزه فرهنگ کشور نیاز به الگو و مدل داریم و این الگو می‌تواند پیشرفت‌هایی را به دنبال داشته باشد؛ اعتقاد ما بر این است فرهنگ دفاع مقدس بهترین الگو برای سربلندی و توسعه کشور است.
کد خبر: ۳۶۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷ - 14September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سردار سرتیپ «داوود عامری» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در نشست با کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است که همواره با این تعبیر مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) قرار گرفته است، اظهار داشت: پیشرفت و عدم پیشرفت یک جامعه از فرهنگ آن جامعه نشات می‌گیرد و سربلندی ایران اسلامی منوط به توجه ویژه به مقوله فرهنگ است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: بزرگان انقلاب اسلامی ماهیت قدرت اسلامی را بحث فرهنگ عنوان کردند و مسائل و مشکلاتی که در سطح جامعه اتفاق می افتد، نشات گرفته از فرهنگ جامعه است.

سردار عامری با بیان اینکه زیرساخت و فرآیندهای توسعه و پیشرفت متوجه فرهنگ است عنوان کرد: در حوزه فرهنگ کشور نیاز به الگو و مدل داریم و این الگو می‌تواند پیشرفت‌هایی را به دنبال داشته باشد که اعتقاد ما بر این است، فرهنگ دفاع مقدس بهترین الگو برای سربلندی و توسعه کشور است.

وی با اشاره به اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که مردم آن هیچ زمان بت‌پرست نبودند افزود: یک الگوی فرهنگی مبنی بر فرهنگ رفتاری و اندیشه‌ای از گذشته در ادبیات و تاریخ ما وجود داشته و قبل از اسلام نیز فرهنگ توحیدی و معنوی در ایران حکمفرما بوده است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد: با بررسی و مطالعه ادبیات کهن به دو نوع ادبیات عرفانی و حماسی مواجه می‌شویم که ادبیات ایران بر اساس این اندیشه پایه گذاری شده است و امروز هم فرهنگ انقلاب اسلامی بر پایه این دو نوع ادبیات است.

سردار عامری در ادامه گفتمان مقاومت اسلامی را برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که مبنایی اصیل دارد دانست و گفت: فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس در واقع بهترین مولفه‌ها و الگو برای جامعه ما است و فرهنگ الگویی ما را پر معنی ساخته است.

وی با بیان اینکه اراده پولادین ملت توطئه‌های گوناگون استکبار جهانی را خنثی کرده است و در حقیقت این اراده برگرفته از فرهنگ و اندیشه ماست که دنیا را تکان داده است افزود: اگر تصمیم به حمله و تجاوز به ایران اسلامی گرفته شد، تنها اراده مردم دشمن را وادار به عقب نشینی کرده است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به سخنان یک تحلیلگر امریکایی مبنی بر اینکه «قدرت مردم ایران در انهدام پهباد آمریکایی نیست بلکه در اراده‌ای است که به سمت این پهباد دکمه شلیک را فشار داده است» افزود: کشورهای دیگر نیز ممکن است این تکنولوزی را داشته باشند، اما اراده انجام آن را ندارند.

سردار عامری تصریح کرد: درون مایه و قدرت الهام بخش و جذابیت این انقلاب اسلامی برگرفته از اراده این مردم است و فرهنگ دفاع مقدس و پایداری دارای یک معنای نزدیک و مشترک هستند که بخشی از مسئولیت آن به عهده ما است و فرهنگ دفاع مقدس مانند گوهر گرانبهایی است که این ظرفیت را در اختیار ما قرار داده و ما باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها