حذف نام شهدا-6/ جانباز شاکری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

لزوم پیگیری حقیقت ماجرای حذف نام شهدا/ ادعای حذف غیرعمدی نام شهدا غیرمنطقی است

رئیس سابق کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت: برخی اقدام به حذف نام شهدا از معابر را غیرعمدی دانستند، این حرف غیر منطقی است. پلاک‌های شهرداری با لوگوی نام شهید بوده است، چطور ممکن است که به طور اتفاقی حذف شده باشد.
کد خبر: ۳۶۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ - 16September 2019

حذف نام شهدا از معابر اهانت به خانواده شهدا استجانباز «مجتبی شاکری»، رئیس سابق کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در خصوص حذف نام و عنوان شهدا از معابر اظهار داشت: برخی اقدام به حذف نام شهدا از معابر را غیرعمدی دانستند، این حرف غیر منطقی است. پلاک‌های شهرداری با لوگوی نام شهید بوده است، چطور ممکن است که به طور اتفاقی حذف شده باشد.

وی با بیان این که حذف نام شهدا از معابر نوعی بی‌توجهی به ارزش‌ها و اهانت به خانواده معظم شهداست، تصریح کرد: به هر دلیلی که این اتفاق رخ داده باشد، قابل پیگیری است.

جانباز شاکری خاطرنشان کرد: حداقل کاری که در شورای شهر می‌توان برای حفظ نام شهدا و احترام به خانواده معظم شهدا انجام داد، نام‌گذاری کوچه یا خیابانی است که خانواده شهید در آن‌جا سکونت دارند.

وی در خصوص مراحل نام‌گذاری یک کوچه یا خیابان به نام یک شهید، عنوان کرد: خانواده شهید یا اهالی محل اگر تصمیم داشته باشند نام یک شهید را در یک معبر جدید نام‌گذاری کنند، ضمن هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران، تقاضا را به کمیته نامگذاری شهرداری منطقه می‌برند. پس از بررسی اولیه در منطقه، اسناد و مدارک نهایی به کمیسیون نامگذاری شورای شهر می‌آید.

جانباز شاکری ادامه داد: در کمیسیون شورا هم بر اساس ضوابط آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی، مدارک برای ارائه به صحن برده و برای رای‌گیری نهایی مطرح می‌شود و پس از رای‌گیری، مصوبه صحن برای نصب تابلو ابلاغ می‌شود. نام‌گذاری معابر با شورای شهر و اجرای آن با شهرداری است. رئیس شورا باید اجرای طرح را پیگیری کرده و وزارت کشور ناظر بر مصوبات شورای شهر باشد.

وی در پایان گفت: شهدا از افتخارات کشور هستند، از این رو باید کلمه «شهید» در کنار اسم‌شان در معابر باقی بماند.  

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار