گزارش از سناریو گروگانگیری در استرالیا/

سناریو نویسی در حد بالیوود!/ مانور هماهنگ رسانه‌های غربی روی ملیت ایرانی گروگانگیر تکفیری سیدنی

رسانه‌های استرالیایی بامداد دوشنبه از وقوع گروگانگیری در شهر سیدنی این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۳۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸ - 16December 2014

سناریو نویسی در حد بالیوود!/ مانور هماهنگ رسانه‌های غربی روی ملیت ایرانی گروگانگیر تکفیری سیدنی

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از وطن امروز، شبکه 7 تلویزیون استرالیا گزارش داده است مهاجمان با ورود به یک کافه واقع در منطقه «مارتین پلیس» سیدنی، حاضران در این مکان را به گروگان گرفتهاند. این خیابان در منطقه تجاری شهر و در نزدیکی بانک مرکزی، پارلمان محلی و استودیوی شبکههای تلویزیونی واقع شده است. همین امر موجب شده خبرنگاران آشنا به منطقه، انتخاب این کافه و این منطقه را عمدی و با هدف جلب توجه بیشتر بدانند. تصاویر منتشر شده از محل حادثه نشان میدهد گروگانگیران پرچمی مشابه پرچم گروههای تروریستی داعش یا جبههالنصره را در دست دارند و آن را به سمت دوربینها گرفتهاند.

رسانهها همچنین تعداد گروگانهای حاضر در کافه «لیندت» را بین 13 تا حتی 50 نفر اعلام کردهاند. گفته میشود پنج گروگان، پس از گروگانگیری از یکی از درهای رستوران فرار کردند. برخی منابع غیررسمی از جمله رادیوی محلی 2GB گزارش دادهاند که فرد گروگانگیر از طریق گروگانها با چند رسانه تماس گرفته و تقاضای دو چیز کرده است: پرچم گروه داعش و تماس تلفنی با تونی ابوت، نخستوزیر استرالیا.

با اینهمه تونی ابوت اعلام کرد هنوز از اینکه آیا انگیزه گروگانگیری سیاسی است یا خیر، اطلاعی در دست نیست البته او گفت، بهوضوح نشانههایی از انگیزههای سیاسی وجود دارد. همچنین در پی این حادثه گروگانگیری، کنسولگری آمریکا در سیدنی بسته شد. پلیس استرالیا با اعلام حالت فوقالعاده بخشهایی از منطقه تجاری اطراف این محل حادثه را هم بست. ساختمان پارلمان محلی استرالیا هم در این منطقه قرار دارد.

گفته میشود استرالیا که از اعضای ائتلاف تحت رهبری آمریکا و از جمله کشورهای حامی معارضان مسلح دولت سوریه است، بیش از 70 شهروند این کشور در کنار تروریستهای داعش در حال جنگیدن در عراق و سوریه هستند که 20 نفر آنها کشته شدهاند و نگرانیهای فزایندهای درباره افزایش شمار جوانانی وجود دارد که دیدگاههای افراطی پیدا کردهاند و ممکن است در داخل استرالیا حملاتی را انجام دهند.

دولت استرالیا 2 ماه پیش تصمیم گرفت به پروژه حملات هوایی در عراق علیه داعش و اعزام نیروهای ویژه آموزش نظامی به این کشور بپیوندد. از زمان ابراز نگرانی دولت استرالیا درباره سفر شهروندان این کشور به سوریه و عراق با هدف پیوستن به تروریستهای داعش که میتوانند حملاتی در استرالیا نیز انجام دهند، این کشور در حالت فوقالعاده بسر میبرد. دولت استرالیا در ماه سپتامبر، سطح تهدید تروریستی را افزایش داد و پلیس نیز عملیات گسترده ضدتروریستی را در سراسر این کشور انجام داده است.

شیخمونس ایرانی، یک شاعر داعشی!

در همین حال شواهد از روی پرده رفتن یک فیلم هندی تمام عیار در سیدنی توسط سرویسهای اطلاعاتی غربی حکایت دارد، چرا که عامل اصلی گروگانگیری یک ایرانی است که از تشیع به سوی وهابیت رفته و در دهه 1370 به عنوان یک روحانی هنرمند مخالف در ایران توسط دولت استرالیا  پناهندگی گرفته است. برخی رسانهها با مجوز پلیس استرالیا مدعی شدهاند که یک شیخ خودخوانده ایرانی به نام محمدحسن منطقیبروجردی که با فرار از ایران به استرالیا در سال 1996 نام خود را به هارون مونس تغییر داده، مظنون اصلی این گروگانگیری بالیوودی است.

نکته اینجاست که منطقی یا همان هارون مونس چهرهای کاملا شناخته شده در استرالیاست. او نه تنها فعالیتهایی جنجالی در حوزه شعر و ادب (انتشار کتاب درون و برون) و افراطیگری سلفی داشته است بلکه پیشتر نیز به انتشار ایمیلهایی نامناسب خطاب به خانوادههای نظامیان استرالیایی در افغانستان متهم شده و به 300 ساعت کار اجباری و عمومی محکوم شده بود. از آن بالاتر این شیخ سلفی که رسانههای استرالیا بشدت بر ایرانی بودنش تأکید دارند، به اتهام 40 مورد آزار جنسی زنان قرار است در فوریه سال 2015 در دادگاه حاضر شود. او به عنوان یک شفاگر این زنان را فریفته و مورد آزار قرار میداده است.

منطقیبروجردی همچنین اخیرا در وبسایت و صفحه فیسبوک خود مدعی شده که سابقه طلبگی در ایران داشته ولی با فرار به استرالیا از رافضی بودن دست برداشته و مسلمان (با تعریف سعودیها، القاعده و داعش) شده است.  یکی از گافهای بزرگ سرویس امنیتی استرالیا که عملا تحت نفوذ سیا و امآی6 است، فراهم کردن پرچم سیاه داعش به خواسته این تروریست است، چراکه او اشتباها با خود پرچم عربستانسعودی را برده و جلوی دوربینها نشان داده بود.

انتهای پیام/ک.ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار