مهمانپرست: عربستان و امارات می‌دانند که با آتش بازی می‌کنند

سخنگوی اسبق وزارت خارجه با اشاره به رویکرد آتی عربستان بعد از آخرین حمله پهپادی یمن به آرامکو گفت: عربستان و امارات می‌دانند که با آتش بازی می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود دست از تجاوزات خود بکشند و تغییر سیاست دهند.
کد خبر: ۳۶۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ - 16September 2019

مهمانپرست: عربستان و امارات می‌دانند که با آتش بازی می‌کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، رامین مهمانپرست با اشاره به وضعیت حساس و استراتژیک منطقه خاورمیانه و خلیج فارس، اظهار داشت: این منطقه با وجود کشورهایی که دارای ذخایر بزرگ نفت در جهان هستند و یک شاهراه عبور انرژی موجود کشورهای دنیا است، آن را از حساسیت بسیار بالایی برخوردار کرده است.

وی با بیان اینکه خاورمیانه از نظر سیاسی نیز بسیار حساس است، تصریح کرد: در این منطقه دائما شاهد تجاوزات رژیم صهیونیستی به کشورهای اسلامی منطقه بوده‌ایم و از طرف دیگر شاهد حضور و دخالت قدرت‌های خارجی به خصوص آمریکایی‌ها در این منطقه هستیم که سعی کردند از طریق ایجاد اختلاف کشورهای اسلامی به اهداف خودشان دسترسی پیدا کنند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با اشاره به حملات عربستان به عنوان متحد ایالات متحده آمریکا به مردم بی‌گناه و مظلوم یمن خاطرنشان کرد: طبیعی است زمانی که کودکان و زنان و افراد غیر نظمی توسط عربستان‌ها بی‌مهابا به خاک و خون کشیده می‌شوند، یمنی‌ها نیز از خود دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به حملات پهپادی یمنی‌ها به پالایشگاه آرامکو عربستان گفت: نقطه آسیب‌پذیر عربستان و کشورهای دیگری که در این منطقه به صادرات نفت متکی هستند، همین مسئله و وجود پالایشگاه‌ها و ذخایر نفتی آن‌ها است.

مهمانپرست ادامه داد: وقتی نیروهای یمنی توانایی خود را در زدن این اهداف فوق استراتژیک ثابت می‌کنند بدین معناست که معادلات منطقه تغییر کرده و مانند قبل، کشورهای زورگو و قدرت‌های خارجی نمی‌توانند هر توطئه‌ای که بخواهند را در این منطقه طراحی و دنبال کنند و کشورهایی که به عنوان این قدرت‌های بزرگ در منطقه عمل می‌کنند باید محاسبات دقیق تری داشته باشند.

وی متذکر شد: آن‌ها اگر بخواهند به سوی اهداف سیاسی که منافع صهیونیست‌ها و منافع استکبار را تامین می‌کند بروند، باید بدانند در درجه اول به منافع خودشان ضربه می‌زنند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در خصوص ادامه سیاست‌های عربستان در حمله علیه یمن  بعد از حوادث اخیر، بیان کرد: در منطقه ثابت شده همه کسانی که فکر می‌کردند از گنبد آهنین برخوردارند نقاط ضعف بیشتری دارند.

وی افزود: قبلا صهیونیست‌ها طعم این حملات را چشیده بودند و اکنون عربستان متوجه این خطر شده است. کشورهای دیگر منطقه نیز که در راستای سیاست صهیونیستی و آمریکایی حرکت می‌کنند باید بدانند واقعا شرایط تغییر کرده و دیگر جریان مقاومت در منطقه قدرتمند شده و می‌تواند اهداف دقیق و استراتژیکی را دنبال کند و به آن ضربه بزند.

مهمانپرست به تاثیر قوی شدن جبهه مقاومت در منطقه اشاره و عنوان کرد: وقتی جبهه مقاومت قوی می‌شود از یک قدرت بالا برخوردار خواهد شد و اتفاقا قدرت بازدارندگی آن، افزایش پیدا می‌کند. وقتی احتمال درگیری و تنش را کم می‌کند یعنی کشورهایی که دنبال جنگ افروزی و تنش هستند متوجه می‌شوند اگر بخواهند به کارشان ادامه دهند هزینه‌های بسیار سنگینی باید بپردازند.

وی در خاتمه پیش‌بینی کرد: عربستان و بعضی دیگر از کشورهای منطقه مثل امارات متوجه هستند که با آتش بازی می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود دست از تجاوزات خود بکشند و تغییر سیاست دهند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها