حق‌دوست در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

برگزاری اولین سوگواره «نگاه نوین» در آغاز هفته دفاع مقدس

مجری طرح «سوگواره نگاه نوین» از برگزاری اولین سوگواره «نگاه نوین» در اولین روز از هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ - 16September 2019

«محمدرضا حق‌دوست» مجری طرح «سوگواره نگاه نوین» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس در خصوص این رویداد فرهنگی اظهار داشت: اولین سوگواره «نگاه نوین» با همکاری موسسه فردوسی توسی، فرهنگ سرای خانواده (شفق)، کانون دانش آموزی بنیاد فردوسی، گروه فرهنگی هنری در آغوش سیمرغ و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶، در چهار محور موسیقی، ادبی، نمایشی و تجسمی در رده سنی کودک و نوجوان در 30 شهریور، آغاز هفته دفاع مقدس و همزمان با 21 محرم و دهه سوم سوگواری امام حسین (ع) ساعت 17 تا 21:3 در فرهنگسرای شفق برگزار خواهد شد.  

وی در ادامه گفت: سوگواره نگاه نوین یک کارگاه آموزشی با محوریت هنرهای عاشورایی است که هدف اصلی آن تغییر نگاه به مساله عاشوراست. سعی ما این است که هدف امام‌حسین‌ (ع) شناخته شود چرا که همه چیز نباید معطوف به شور حسینی شود، در کنار آن باید به شعور حسینی نیز برسیم. همچنین هدف نهایی برگزاری این سوگواره استعدادیابی از هنرمندانی است که قصد دارند در فضای هنر عاشورایی کار کنند.

حق‌دوست در مورد فعالیت‌های آتی این سوگواره بیان داشت: سوگواره نگاه نوین در سال‌های آتی برگزار خواهد شد که از سند آن در مراسم اختتامیه رونمایی خواهد شد. همچنین اولین شب شعر دانش آموزی در ایام فاطمیه برگزار می‌شود و فعلا در حال برنامه‌ریزی برای این مراسم هستیم. نقالی روایت عاشورایی، نمایش دفاع مقدس، تکنوازی تار و موسیقی آیینی و سخنرانی دکتر محمد نجاری از اهم برنامه‌های این سوگواره هستند.

وی در توضیح کارگاه‌های سوگواره نگاه نوین گفت: کارگاه هنرهای نمایشی با عنوان «از آب تا نقش آبرو» با حضور «علیرضا حنیفی»، «محمدرضا حق‌دوست»، کارگاه هنرهای تجسمی با عنوان «از کساء تا عاشورا» با حضور «نرگس صافی»، «مریم شکری»، کارگاه هنرهای آوایی با عنوان «از یاس تا آوای یاسین» با حضور «دکتر مهدی مساح بیدگلی»، «دکتر روح الله کریمی»، «علیرضا سرآبادانی تفرشی»، کارگاه هنرهای ادبی با عنوان «از نی تا نینوا» با حضور «حسین داوری»، «زهرا ابهری‌نژاد»، «یاسر موحدفرد» برگزار خواهد شد.

حق‌دوست در پایان گفت: به شرکت کنندگان سوگواره گواهینامه معتبر کارگاه‌های هنری و ادبی اعطا می‌شود و در پایان از پنج برگزیده در سوگواره تقدیر خواهد شد. حضور فرهنگ‌دوستان در این سوگواره و کارگاه‌های آموزشی آزاد و رایگان است. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام از طریق سایت تیوال اقدام کنند و یا برای حضور در این سوگواره به فرهنگسرای خانواده (شفق) واقع در  تهران، یوسف آباد، خیابان سید جمال الدین اسدآبادی، کوچه نوزدهم، بوستان شفق مراجعه کنند.

برگزاری اولین سوگواره «نگاه نوین» در آغاز هفته دفاع مقدس

برگزاری اولین سوگواره «نگاه نوین» در آغاز هفته دفاع مقدس

برگزاری اولین سوگواره «نگاه نوین» در آغاز هفته دفاع مقدسبرگزاری اولین سوگواره «نگاه نوین» در آغاز هفته دفاع مقدس

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها