سردار رحیمی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

دستگیری ۴۰۸ نفر در طرح برخورد با اراذل و اوباش

رئیس پلیس امنیت تهران از پاک‌سازی و برخورد با اراذل و اوباش در محله‌های فرحزاد، تهرانپارس، نارمک، افسریه، مشیریه، فلاح، ۱۳ آبان و قسمتی از شهرستان ری خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ - 17September 2019

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت در حاشیه طرح سراسری برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین محلات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دومین مرحله عملیات برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس در سال ۹۸ با یک ماه کار اطلاعاتی و شناسایی مخفیگاه افراد، کنترل فضای مجازی، شناسایی محل پاتوق اراذل و کنترل پارک‌ها و بوستان برگزار شد، اظهار داشت: برای مجرمینی که اقدام به باج‌گیری کرده و زورگیر می‌گیرند ۱۴۲ پرونده تشکیل و ۲۰۷ محله پاکسازی شد.

وی ادامه داد: محله‌های فرحزاد، تهرانپارس، نارمک، افسریه، مشیریه، فلاح، ۱۳ آبان و قسمتی از شهرستان ری پاک‌سازی شد؛ همچنین ۱۱۳ قهوه‌خانه، ۳۷ باشگاه بدنسازی و ۴۹ بوستان نیز پاکسازی شدند.

سردار رحیمی گفت: شرارت، درگیر، قدرت‌نمایی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس و توزیع مشروبات الکی از جمله جرایم اراذل اوباش است. ۴۰۸ نفر دستگیر شدند که ۶۸ نفر به دلیل اینکه جرایم آن‌ها کمتر بود با تعهد آزاد شدند.

رییس پلیس پایتخت گفت: در این طرح ۱۲۸ نفر از دستگیرشدگان اراذل و اوباش سطح‌دار بوده و جزو عاملین اصلی ضرب و شتم و تخریب هستند؛ همچنین ۲۵۳ نفر مزاحمین نوامیس، هشت باند مواد مخدر و ۲۳ نفر به دلیل فروش سلاح دستگیر شدند.

وی افزود: در این طرح ۱۳ قبضه شبه‌سلاح، ۵۴۰ فشنگ، ۵۴ قبضه سلاح سرد و ۱۱ دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف شده است.

رییس پلیس پایتخت با هشدار به کسانی که اقدام به مزاحمت، شرارت، عربده‌کشی و رفتار خارج از عرف می‌کنند، تصریح کرد: پلیس با قدرت با آن‌ها برخورد خواهد کرد و بر اساس هماهنگی‌ها احکام سنگینی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: با توجه به بازگشایی مدارس هشدار می‌دهم پلیس با کسانی که در حوالی مدارس پرسه بزنند و ایجاد مزاحمت و توزیع مواد مخدر کنند، برخورد خواهد کرد.

سردار رحیمی با اشاره به رژه نیرو‌های مسلح در روز ۳۱ شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس گفت: برای این رژه تدارک بسیار ویژه‌ای توسط پلیس امینت، پلیس امداد و راهنمایی و رانندگی دیده شده است.

وی ادامه داد: محدویت ترافیکی برای این روز در نظر گرفته شده است که اعلام خواهد شد؛ تیم‌های ویژه امنیت و اطلاعاتی تشکیل شده و در محدوه پنج تا ۱۰ کیلومتری محل رژه مستقر خواهند شد.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه دربی تهران ۳۱ شهریور برگزار می‌شود، گفت: علاقمندان فوتبال باید بلیت الکترونیک تهیه کنند و به هیچ عنوان در ورودی ورزشگاه و محل ورژشگاه بلیت فروخته نخواهد شد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه هیچگونه برنامه‌ای جهت حضور بانوان در ورزشگاه وجود ندارد، گفت: از هواداران می‌خواهیم از وسایل نقلیه عمومی همچون مترو و اتوبوس استفاده کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار