عزیزی خبر داد؛

برگزاری جام مینی‌گلف «ایثار» در هفته دفاع مقدس

رئیس فدراسیون گلف از برگزاری جام ایثار به مناسب فرا رسیدن هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ - 17September 2019

ورزش کشور مدیون خانواده ایثارگران است/ با برگزاری جام مینی گلف ایثار به استقبال هفته دفاع مقدس می‌رویمحمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس،  با اشاره به برنامه‌های فدراسیون گلف در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: امسال برای نخستین مرتبه در این ایام جام مینی گلف ایثار را با حضور خانواده‌های شهداء، جانبازان، آزادگان و ایثارگران برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خوشخبتانه تاکنون استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان به رشته مینی‌گلف برای حضور در این جام صورت گرفته است، افزود: باید اذعان کرد هیچ فردی در میهن عزیزمان نیست که مدیون زحمات ایثارگران و خون شهداء بزرگ ایران اسلامی نباشد از این رو فدراسیون گلف در تلاش است با انجام اقدامات فرهنگی سهمی در عرصه تجلیل از خانواده بزرگ ایثارگران داشته باشد.

عزیزی با اشاره اینکه جام ایثار روز پنج‌شنبه 28 شهریور در باشگاه مینی گلف پارک ملت برگزار خواهد شد، ادامه داد: بر این اساس ابتدا به مدت یک ساعت به افراد نحوه انجام بازی مینی گلف آموزش داده خواهد شد و سپس مسابقات برگزار می‌شود.

عزیزی با یادآوری اینکه برگزاری مسابقات مختلف مینی گلف تحت عناوین مختلف می‌تواند به توسعه این رشته ورزشی در جامعه کمک شایانی کند، تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که ورزش گلف و زیرشاخه‌های آن دارای ابعاد فرهنگی-اجتماعی مختلفی است که با فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی همخوانی دارد.

عزیزی در مورد ادامه دار بودن این تورنمنت در سال‌های آتی هم عنوان کرد: تلاش می‌کنیم این گونه باشد؛ چراکه دینی که هرکدام از ما به جامعه‌ ایثارگران داریم با برگزاری این مسابقات ادا نمی‌شود بلکه بدین وسیله سعی داریم اعلام کنیم که به یاد شما و قدردان شما هستیم و این نوع ورزش‌ها به بهبود سطح روحی افراد هم کمک بسزایی‌ می‌کند و حضور اجتماعی آنها باعث می‌شود مردم با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی بیشتری پیدا کنند.

رئیس فدراسیون گلف در این راستا، افزود: به عنوان مثال رعایت اخلاق، تمرین صبر و استقامت، خودداوری یا نظارت بر خود و غیره از جمله ویژگی های رشته گلف محسوب می شود که نمادی از فرهنگ ایرانی-اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند به جامعه پذیر شدن رشته گلف کمک شایانی کنند، خاطرنشان کرد: برگزاری جام ایثار و ... بهانه هایی برای ایجاد همگرایی و تحکیم خانواده و جامعه است از این رو اگر رسانه ها در پوشش و نشر مطالب مربوط به این رویدادها با فدراسیون همکاری مطلوبی داشته باشند حتما شاهد جامعه ای شاداب تر و مطلوب تر خواهیم بود.

عزیزی اظهار داشت: درخواست میزبانی ایران برای مسابقات مینی گلف آسیا پیش از این توسط مدیریت فدراسیون گلف و به صورت شفاهی به مسئولان گلف آسیا اعلام و موافقت اولیه نیز گرفته شده بود.

قرار است در جریان رقابت‌های مینی گلف آسیا که همزمان با اوپن جهانی در چین برگزار می‌شود، این درخواست مجدد به صورت مکتوب مطرح و پیگیری شود. این رقابت‌ها مهر برگزار می‌شود و نماینده‌ای از ایران نیز در آن شرکت دارد.

فدراسیون گلف در نظر دارد در کیش برگزارکننده مسابقات مینی گلف آسیا باشد. این رقابت‌ها همزمان با مسابقات اوپن جهانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار