یادداشت/

مثلث قدرت در منطقه غرب آسیا و تهدیدات آن برای استکبار

واشنگتن نمی‌خواهد با تهران وارد جنگ شود یا مخاطره درگیری نیروهای آمریکایی منطقه با متحدان ایران در عراق و سوریه را به جان بخرد؛ چون قدرت ایران در غرب آسیا چند وجهی است و از یمن تا خلیج عمان وعراق و از سوریه تا لبنان می‌رسد.
کد خبر: ۳۶۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ - 18September 2019

مثلث قدرت در منطقه غرب آسیا و تهدیدات آن برای استکبارگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- پرهام پور رمضان؛ جمهوری اسلامی ایران همواره  سعی کرده است در مرزهای مجازی خود با دشمنان انقلاب اسلامی که قصد ضربه زدن به کیان این مرز و بوم را دارند مقابله کند؛ البته طبق فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مبارزه با استکبار هزینه دارد، لذا شاهد آن هستیم که اخیرا مواضع بسیار تنش‌زایی بین جمهوری اسلامی ایران و شریک راهبردی‌اش حزب الله لبنان با رژیم غاصب صهیونیستی در پی حمله هوایی این رژیم به اهداف محور مقاومت در جنوب سوریه روند فزاینده‌ای را طی می‌کند.

ایران با حضور قدرتمند خود در منطقه توانست کمربندی مستحکم از حضور خود و گروه‌های سیاسی متحد و هم پیمانش در برابر جریان‌های استکباری منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای ایجاد کند؛ این درحالی است که رژیم‌های استکباری و متحدان آنها در منطقه سعی در کم کردن و به صفر رساندن فروش نفت ایران داشتند.

اما ایران با استفاده از همین راهبرد سیاسی یعنی کمربند مقاومت توانست نفت‌کش‌ «آدریان دریا» را از دریای مدیترانه به سوریه روانه کند. کمربند مقاومت یک مسیر فقط زمینی نیست، بلکه همچون پلی از عراق تا سوریه و لبنان ادامه دارد. شیعیان این کشورها با پیروی از مولا و مقتدایشان ابا عبدالله الحسین (ع) همواره شعار آزادی خواهی سر داده‌ و در برابر ظلم ایستادگی می‌کنند؛ لذا می‌توان این دلیل را مستحکم‌ترین دلیل متحد شدن بیشتر این کمربند توسط گروه‌های مقاومت با تهران دانست.

نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران با شکست داعش در منطقه روند صعودی را طی کرد و همین مساله باعث شد تا گروه‌های متحد جمهوری اسلامی ایران نقش و موجودیت خود را از هر جهت در منطقه فزاینده کنند که به طور مثال می‌توان به موفقیت ارتش سوریه و محور مقاومت در آزاد سازی منطقه البوکمال اشاره کرد.

در سال 2015 ائتلاف نابخردانه‌ای تحت حمایت رژیم آل سعود در برابر مردم مظلوم یمن شکل گرفت؛ اما انصار الله یمن با اقتدا به آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران مشغول مبارزه با این دشمنان اسلام هستند، که این حزب با کمک ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور عرصه بر متجاوزان ائتلاف سعودی تنگ‌تر کرده است. کنشگران سیاسی انصار الله یمن را نیز یکی از پارامتر‌های هژمونی جمهوری اسلامی ایران در منطقه نام می‌برند.

انصارالله یمن با دادن شعار «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل» با دیگر متحدان جمهوری اسلامی ایران از جمله حزب الله، عراق و سوریه دیوار مستحکم منطقه‌ای در برابر نفوذ ایالات متحده تشکیل داده‌اند که هدف نهایی این کمربند مقاومت، گرفتن حق فلسطینی‌ها از رژیم کودک کش است. ایالات متحده و رژیم صهیونیستی دشمنان اصلی ایران به شمار می‌روند و ایران خود را به عنوان بخشی از «مقاومت» در برابر اتحاد آنها در منطقه معرفی کرده است؛ اما واشنگتن نمی‌خواهد با تهران وارد جنگ شود یا مخاطره درگیری نیروهای آمریکایی منطقه با متحدان ایران در عراق و سوریه را به جان بخرد؛ چون قدرت ایران در غرب آسیا چند وجهی است و از یمن تا خلیج عمان وعراق و از سوریه تا لبنان می‌رسد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها