مزگی‌نژاد:

کشور‌های آزادی‌خواه جهان جمهوری اسلامی را الگوی خود قرار داده‌اند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در زمان حاضر می‌بینیم که کشور‌های آزادی خواه جهان طرفدار انقلاب اسلامی هستند و در دفاع از کشور خود و آرمان‌هایشان جمهوری اسلامی ایران را الگو قرار داده‌اند.
کد خبر: ۳۶۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ - 18September 2019

کشورهای آزادی خواه جهان جمهوری اسلامی را الگوی خود قرار داده اند«مهدی مزگی نژاد» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند با اشاره به اصل امامت و در طول آن ولایت فقیه اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در دین اسلام و به ویژه شیعه تاکید شده بحث امامت است، به طوری که این اصل جزو اصول مذهب شیعه است، پیامبر (ص) با آگاهی از شرایط پس از رحلت خود علی بن ابیطالب (ع) را به عنوان امام بعد از خود معرفی کردند تا هدایت و رهبری جامعه را به عهده بگیرند.

وی ادامه داد: بر اساس اعتقادات شیعه حکومت اسلامی باید توسط حاکم اسلامی اداره شود و حاکم اسلامی نیز منصوب از جانب خداوند است، به این ترتیب که حضرت رسول (ص) از طریق خداوند و امام علی علیه السلام و سایر معصومین به انتصاب حضرت رسول زمامدار حکومت اسلامی هستند.

این کارشناس سیاسی افزود: در زمان امام زمان که دو غیبت صغری و کبری دارند در غیبت صغری نواب ایشان با مردم در ارتباط بودند و در غیبت کبری نیز فقهای جامع الشرایط  دینی می توانند نایب عام امام زمان باشند.

مزگی نژاد ادامه داد: یکی از کسانی که فعالیت زیادی در این خصوص انجام داده است امام راحل است ایشان کتابی تحت عنوان ولایت فقیه نوشته اند که در آن تاکید می‌کنند که ولایت فقیه در طول امامت در عصر غیبت کبری است، امام راحل اعتقاد داشتند حکومت شاه حکومت غیر دینی است و به همین خاطر در سال ۴۲ علیه حکومت شاه قیام کردند و مبارزات ایشان تا سال ۵۷ طول کشید تا انقلاب به پیروزی رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس نظریه ولایت مطلقه فقیه ساختار جامعه اسلامی باید بر محور ولایت فقیه استوار باشد و بر این اساس حضرت امام خمینی (ره) ۱۰ سال ولی فقیه بودند و بعد از ایشان نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی با نظر اکثریت اعضای شورای نگهبان به این سمت انتخاب شدند، پس بحث ولایت فقیه یکی از اصول اصلی و نهادینه در جمهوری اسلامی ایران است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در زمان حاضر نیز می‌بینیم که سایر کشورهای اسلامی طرفدار انقلاب اسلامی هستند و در دفاع از کشور خود و آرمان هایشان جمهوری اسلامی ایران را الگوی قرار داده اند.

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: مردم از اول انقلاب هرچه از دستشان بر آمده در حمایت از رهبری انجام داده اند چه در مقابله با منافقین و گروه‌های ضد انقلاب، چه در زمان جنگ، چه در راهپیمایی ها و مراسمات سیاسی مثل انتخابات و حتی حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله هرکجا که رهبری مردم را دعوت کردند مردم وارد میدان شدند و کاری که ایشان خواستند را انجام دادند.

وی گفت: هرچند افرادی در جامعه هستند که به فکر منافع خودشانند ولی نظام اسلامی نگران این افراد نیست چون بسیار اندک هستند و همیشه در هر جامعه ای گروهی از این قبیل وجود دارند اما به طور کل عامه مردم طرفدار رهبری هستند چون رهبری عملکردی را از خودشان نشان داده اند که مورد قبول مردم است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: ما اطاعت از رهبری را در هر زمان و مکانی که انجام دادیم تسلیم گفته های دشمن نشدیم و منافع کشور و ملت حفظ  شد و امروز هم اگر ما می‌خواهیم در مسیر انقلاب اسلامی قرار بگیریم و حرکت کنیم و به اهداف بلند انقلاب دست پیدا کنیم باید از رهبری اطاعت کنیم.

مزگی نژاد با بیان ویژگی های مردم مطیع ولی فقیه خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی های این افراد می‌توان به این موارد اشاره کرد، نخست اعتقاد محکمی به اسلام و به ویژه اصل امامت دارند دوم اعتقاد راسخی به عنایت و وعده های الهی دارند که خدا حتما آنها را یاری می کند و نمونه آن را در دوران دفاع مقدس دیدیم و ویژگی سوم این است که اعتقاد دارند باید از حکومت اسلامی که یک نعمت الهی است دفاع کنند و شاکر آن باشند که اگر کفران نعمت کنند مورد عقاب قرار می گیرند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید شده است که شعارهای انقلاب نمرده است بلکه زنده و پویاست و ملت ما حرکت رو به جلو دارد، از این رو ما وظیفه داریم که رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری را اطاعت کرده و با پیروی از وی زمینه ساز تمدن اسلامی شویم.

مزگی نژاد افزود: در این زمان کنونی که مردم تحت فشارهای اقتصادی هستند این مسئولین هستند که باید فرمایشات رهبری را در حوزه اقتصاد مقاومتی بیش از پیش گوش داده و به وظیفه خود عمل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار