مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان خبر داد؛

اجرای ۵۰۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در کردستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: ۵۰۰ برنامه برای هفته دفاع مقدس در سطح این استان پیش‌بینی شده که با حضور مردم و مسئولان به مرحله اجرا در می‌آید.
کد خبر: ۳۶۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ - 18September 2019

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، سردار «ذبیح‌الله مالکی» امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: «ما پیروز هستیم» شعار امسال دفاع مقدس است و برنامه‌های زیادی در این ایام در کردستان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ برنامه برای اجرا در هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده است، افزود: این برنامه‌ها توسط گروه‌های هشت گانه شورای دفاع مقدس استان که به ریاست استانداری کردستان برگزار خواهد شد.

این مسئول دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان به همراه جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح را از برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در هفته دفاع مقدس برشمرد و افزود: رژه نیرو‌های مسلح در نخستین روز دفاع مقدس از برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: حضور در گلزار شهدا، عطرافشانی مزار شهدای بعد از دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا، حضور فرماندهان در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان قبل از خطبه‌های نماز جمعه و برگزاری یادمان شهدا با محوریت جهاد و سپاه بیت‌المقدس در روستای نشور از دیگر برنامه‌های دفاع مقدس استان کردستان است.

مالکی اضافه کرد: برگزاری نکوداشت و تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در مرکز استان کردستان و سایر شهرستان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان کردستان به شمار می‌رود.

نمایشگاه‌های دفاع مقدس در سطح شهر‌های استان به صورت محتوایی برپا می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان یادآور شد: امسال توسط کارگروه‌های استان نمایشگاه‌هایی در سطح شهر‌های استان به ویژه در مدارس برپا می‌شود که به صورت محتوایی است و در قالب کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

این مسئول اعلام کرد: امسال زائران راهیان نور از اقصی نقاط کشور در هفت یادمان استان حضور یافتند و ما میزبان یکصد هزار زائر راهیان نور در استان بودیم.

۳۵۰ هزار زائر راهیان نور در استان اسکان یافتند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اینکه چند زائر راهیان نور از استان کردستان بازدید کرده‌اند، اعلام کرد: بیش از ۳۵۰ هزار زائر در استان کردستان به صورت شبانه در استان اسکان داده شدند و ۳۰۰ هزار زائر نیز از یادمان‌های استان بازدید کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به اینکه در استان یک مرکز فرهنگی دفاع مقدس که در شان مردم استان باشد،‌نداریم و با مساعدت استاندار و پیگیری فرماندهان سپاه و نماینده ولی فقیه استان در صددیم که مقدمه تامین زمین احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان را فراهم کنیم.

مالکی با اشاره به اینکه سال‌هاست بحث احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در سنندج مطرح است، گفت: عدم احداث این مرکز فرهنگی در سنندج تاکنون، به دلیل معارض در زمین‌هایی بوده که انتخاب شده و امیدواریم با تامین زمین مورد نیاز بتوانیم شاهد احداث آن در سنندج باشیم.

وجود ۳۴ شهید گمنام در استان کردستان

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ شهید گمنام در استان کردستان داریم که در ۱۵ نقطه استان قرار دارند، عنوان کرد: شهدای گمنام استان در شهر‌های قروه، سریش‌آباد، دلبران، سنندج، دزج، کامیاران و مریوان آرمیده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: امسال بیش از ۵۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس تدوین شد و سایر ارگان‌هایی که در دوران دفاع مقدس دخیل بودند نیز در این حوزه فعالیت داشته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار