فرماندار سوادکوه:

دفاع مقدس عنصر فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران است

«سعید یزدانی» گفت: دفاع مقدس به عنوان یک عنصر فرهنگی تشکیل دهنده نظام جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۳۶۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ - 18September 2019

دفاع مقدس عنصر فرهنگی تشکیل‌دهنده مکتب جمهوری اسلامی ایران استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سعید یزدانی» فرماندار سوادکوه در جلسه ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تعریف اقتدار انقلاب اسلامی با دوران دفاع مقدس آغاز می‌شود، در شرایطی جنگ را بر ما تحمیل کردند که باور دشمن فتح 3 روزه تهران و کشور بوده است، جوانان زمان دفاع مقدس اقتدار نظام را در آن زمان حفظ کردند.

وی با بیان اینکه جنگ موجب خودساختگی ملت ایران شد، افزود: هشت سال دفاع مقدس موجب شده ایران به یک کشور توسعه یافته در حوزه نظامی و دفاع تبدیل شود، اینکه امروز ما به عنوان یک کشور تعیین کننده روش و اصول دیپلماسی هستیم از برکات هشت سال دفاع مقدس است.

فرماندار شهرستان سوادکوه خاطرنشان کرد: فرهنگی که در دوران دفاع مقدس رشد کرده باید بازگو شود، دشمنان اگر بخواهند یک نظام را تغییر دهند عناصر ارزشی و فرهنگی آن نظام را از آن نظام می‌گیرند، دفاع مقدس به عنوان یک عنصر فرهنگی تشکیل دهنده نظام جمهوری اسلامی ایران است، کم رنگ شدن کسانی که بدنه هشت سال دفاع مقدس بودند، دیده نشدن شاکله و هویت هشت سال دفاع مقدس را در پی دارد.

یزدانی با بیان اینکه کلیت دفاع مقدس متعلق به نظام جمهوری اسلامی است افزود: مدیران با هر نگاه و رویکردی و گرایش سیاسی باید دفاع مقدس و جنگ را با هویت رسمی نظام دینی جمهوری اسلامی که برای دفاع از تمامیت ارضی و دینی بوده بشناسند.

وی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها نظام دینی و اسلامی جهان است، گفت: پاسداشت دفاع مقدس یعنی بازخوانی و بیان آرمان شهدا، بیان شرایط سخت زمان جنگ و دفاع مقدس برای نسل سوم انقلاب که این نسل با آرمان‌های شهدا آشنا شوند و فرهنگ و مکتب دفاع مقدس نهادینه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار