مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

یکی از ابزار‌های مهم برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، دانشگاه‌ها هستند

سرهنگ حجت الله ناصر پور گفت: یکی از ابزار‌های مهم و اثرگذار برای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هستند.
کد خبر: ۳۶۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸ - 18September 2019

یکی از ابزارهای مهم برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، دانشگاه‌ها هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، عصر امروز (چهارشنبه) نشست هم اندیشی درس «آشنایی با دفاع مقدس»، با حضور سرهنگ «حجت الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و معاونین آموزشی دانشگاههای استان در سالن جلسات دانشگاه لرستان برگزارشد.

در این نشست سرهنگ «حجت الله ناصرپور»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، اظهار داشت: فرهنگ ایثار، فداکاری، مقاومت و شهادت، یک فرهنگ استراتژیک و هویت ساز برای کشور ماست.

وی  با بیان اینکه دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد، افزود: موضوع بازتولید ارزش‌های دوران دفاع مقدس، یک موضوع مهم و اساسی است که باید در نظام آموزشی ما، بیشتر از گذشته، تقویت شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: شهیدان از نظر فرهنگی، تربیتی و فکری، برای همه ما هویت‌ساز هستند و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، همواره باید تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از ابزارهای مهم و اثرگذار برای انتقال ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی‌اند و خوشبختانه، رئیس دانشگاه لرستان همیشه، یک پای ثابت کار و تلاش در این مسیر بوده است و از تلاش‌های ایشان، قدردانی می کنم.

ناصرپور بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران، به برکت ارزش‌های انقلاب اسلامی، در سطح محیط بین الملل، در یک جایگاه اقتدارآمیز قرار دارد و این، گویای استقلال کشور است که یک دستاورد بسیار بزرگ برای ملت ما، محسوب می شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: هیچ گاه نباید ارزشهای ایثار، شهادت و مقاومت تضعیف و کم رنگ شوند؛ زیرا کم رنگ شدن این ارزشها، عامل بسیاری از ناهنجاریها و آسیبها خواهد بود.

در ادامه این جلسه احسان رشیدیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، اظهار داشت: رسالت همه ماست که ارزشهای دفاع مقدس را به نسل جوان، به ویژه نسل دانشجو، انتقال دهیم.

وی گفت: فرهنگ دفاع مقدس، یک فرهنگ اثرگذار و تحول ساز در دوران عُمر انقلاب اسلامی ایران است که باید بیش از پیش، آنرا تقویت کرد و گسترش داد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان بیان کرد: براساس استفاده از نقطه نظرات و پیشنهادات معاونان آموزشی دانشگاه‌های استان لرستان و مُدرسان درس آشنایی با دفاع مقدس، بایستی نسبت به ارتقای بیش از پیش کیفیت این درس، اقدام نمود.

خاطرنشان می‌شود، در ادامه این نشست صمیمی، هر کدام از حاضرین نقطه نظرات خود را راجع به چگونگی تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها  و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان  به کلاس‌های این درس بیان کردند.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها