مریم مجتهدزاده:

نقش آفرینی «زن» در فضای سیاسی اجتماعی از برکات انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: به برکت تعالیم اسلامی و رهنمود‌های امامین انقلاب، زنی به جهان معرفی شد که در فضای اجتماعی و سیاسی نیز نقش آفرینی می‌کند.
کد خبر: ۳۶۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ - 18September 2019

نقش آفرینی «زن» در فضای سیاسی اجتماعی از برکات انقلاب اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «مریم مجتهدزاده» امروز چهارشنبه در دومین همایش پیام آوران عاشورا که در مجتمع فرهنگی امام‌خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: تنها دو تصویر از زن وجود داشت که یکی برگرفته از افکار فمنیستی و فرهنگ بی‌بندوباری رایج در کشور‌های غربی و دیگری نیز زن محصور در خانه بر اساس دیدگاه شرقی و طالبانی بود.

وی افزود: در هر دو دیدگاه یاد شده نقش مادری و همسری زن هیچ جایگاهی ندارد و به برکت تعالیم اسلامی و همچنین رهنمود‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی زنی به جهان معرفی شد که علاوه بر نقش مادری و همسری در فضای اجتماعی و سیاسی نیز نقش آفرینی می‌کند و امروز چنین زنی که نه غربی و نه شرقی است و از مادران شهیدان الهام گرفته به سومین الگوی زن در جهان تبدیل می‌شود.

مجتهدزاده تاکید کرد: تلاش‌های بی‌ثمر و ناکام دشمن در جنگ سخت و نبرد نظامی و کوشش فراوان آن برای جبران این شکست، از طریق جنگ نرم و رویارویی با ارزش‌های اسلامی است.

وی یادآور شد: تا قبل از پیروزی انقلاب هر کشوری در جهان به آمریکا و شوروی وابسته بود، ولی انقلاب با ظهور و پیدایش خود پیام بیداری بخش را به همه مستضعفان داد، و طبیعتا مستکبران نیز حیات این انقلاب را بر نمی‌تابیدند از این رو کفر و استکبار توطئه علیه آن را آغاز کردند.

مجتهدزاده با یادآوری اقدام‌های مذبوحانه دشمن برای ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت و انسجام جامعه خاطرنشان کرد: دشمنان در هر نقطه از کشور که به لحاظ گویش و مذهب زمینه اغتشاش داشت، برنامه ریزی‌های توطئه آمیزی را انجام دادند، ولی، چون در این راه توفیقی حاصل نکردند، جنگ طولانی مدت و تمام عیاری را به راه انداختند.

وی گفت: به برکت خانواده شهیدان که هر کدام از آن‌ها مانند یک خون به جامعه تزریق و همه را زنده و هدفمند کرد، توانستیم بدون از دست دادن حتی یک وجب از خاک کشور به پیروزی برسیم.

مجتهدزاده با بیان اینکه ملت ایران در سال‌های جنگ از آبرو، شرف و نوامیس خود دفاع جانانه‌ای کردند که برخاسته از غیرت دینی آن‌ها بود، تصریح کرد: جوانان در هشت سال دفاع مقدس به واسطه داشتن غیرت دینی، در برابر تعرض‌های دشمن دفاع کردند و کشور را از زیر یوغ ابرقدرت‌ها نجات دادند.

رئیس حفظ آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضرت زینب (س) با نقش برجسته تاریخی خود در قیام عاشورا نشان داد که زن در متن حوادث قرار داد.

وی اضافه کرد: زنان جامعه نیز با الگو گیری از آن بانوی گرامی برای پی بردن به نقش خود در فرایند تحقق تمدن نوین اسلامی باید در مورد توطئه‌ها و اقدام‌های دشمن آگاهی کامل پیدا کنند.

مجتهدزاده تصریح کرد: دشمن در یک قرن گذشته با توسل به زور اسلحه، پول و همچنین ریختن وسایل آرایشی و تولید فیلم تلاش‌های گسترده‌ای را برای از بین بردن هویت زن مسلمان انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه امروز تبلیغات دشمن از هر طرف جوانان را محاصره کرده است، بیان کرد: باید به نسل جوان امروز هویت اجتماعی که در زیر سایه نظام اسلامی بدست آمده را گوشزد کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار