مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان بسیار نامطلوب است

عباس بایرامی روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس این استان را نامطلوب خواند و گفت: در صورت به نتیجه نرسیدن این پروژه، تحریف تاریخ دفاع مقدس گیلان در آینده وجود دارد.
کد خبر: ۳۶۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ - 18September 2019

کار تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان بسیار نامطلوب استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، عباس بایرامی امروز  در نشست خبری به مناسبت برنامه‌های هفته دفاع مقدس که با حضور روسای هفتگانه کمیته های دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا (ص)  اداره ارشاد اسلامی رشت برگزار شد، اظهار داشت: روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان نامطلوب است و اگر وضعیت به همین نحو پیش رود تحریف تاریخ دفاع مقدس گیلان برای آیندگان وجود دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از استخراج هزار و 25 مدخل برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر سه گروه علمی و پژوهشی به صورت جهادی در حال جمع آوری اسناد و مدارک اولیه دانشنامه دفاع مقدس گیلان هستند در حالی‌که هیچ پشتیبانی مالی و اعتباری از این پروژه در استان به عمل نمی‌آید.

بایرامی با بیان اینکه گیلان در حوزه تدوین دانشنامه دفاع مقدس خود هم‌اینک از بسیاری استان‌های کشور عقب مانده است بر ضرورت حمایت مسئولان ذیربط از این پروژه تأکید کرد و ابراز داشت: اساتید و دانشجویانی که برای تدوین دانشنامه در حال فعالیت هستند به علت عدم وجود اعتبارات از منابع مالی شخصی خود در این پروژه هزینه می‌کنند.

وی وضعیت ساخت و ایجاد موزه دفاع مقدس گیلان را نیز تشریح کرد و با بیان اینکه کارهای عملیاتی این پروژه از اردیبهشت امسال آغاز شده است تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی گیلان در حال فراهم آوردن مقدمات ستادی و اجرایی این طرح تاکنون مشارکت خوبی با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان داشته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان رویکرد این نهاد انقلابی در حوزه ساخت موزه دفاع مقدس استان را رویکردی جهادی و خارج از نگاه پیمانکاری اعلام کرد و افزود: امیدواریم با ادامه همکاری و همراهی همه دستگاه‌های استان و با تخصیص اعتبارات مالی بتوانیم سرعت این پروژه را به نحو مطلوبی افزایش دهیم.

فاطمه کریمی مسئول کمیته دانشنامه دفاع مقدس نیز در این نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای جوانان و پیگیری تسریع در دانشنامه دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و گفت: دانشگاه گیلان در طول هشت سال دفاع مقدس 15 دانشجو و سه استاد شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است که در این برهه از زمان پژوهش علمی و نگارش دانشنامه جز رسالت‌های مهم این مرکز علمی در استان است.

وی از تدفین پنج شهید گمنام در محوطه دانشگاه گیلان اظهار رضایتمندی کرد و افزود: همه ساله با آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود پس از اتمام مراسم  با شهدای حاضر در آن مکان تجدید میثاق می کنند.

معاون فرهنگی و پژوهشی دانشگاه گیلان مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس را سلسله نشست‌های تبیینی، اکران و نقد فیلم، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار