فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

برگزاری یک هزار برنامه در کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته دفاع مقدس

سردار «حمید خرم‌دل» از برگزاری و اجرای یک هزار برنامه در استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این تعداد برنامه در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت و غیره در سراسر استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۶۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ - 19September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «حمید خرم‌دل» فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ نقطه عطفی در تاریخ ملت‌ها است، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس وضعیتی متفاوت نسبت به همه ادوار تاریخ ایران دارد و دستاوردهای امروز ما در حوزه‌های مختلف مرهون این دوران است.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی در هویت ملی ما داشت، افزود: این دوران تنها مقطعی از تاریخ بود که جنگ بر ما تحمیل شد اما یک وجب از خاک و استقلال کشورمان را از دست ندادیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خودباوری و خودکفایی را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس دانست و بیان کرد: چهل سال است که در حوزه دفاعی و نظامی تحریم هستیم اما با وجود همه این تحریم‌ها، قدرت نظامی ما به یک خودباوری و خوداتکایی رسیده و حتی در برخی موارد به صادرات انجامیده است.

خرم‌دل عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در قلب محور مقاومت نقش تاییدکننده‌ای در منطقه و جهان دارد که این نقش سبب انسجام و غرور ملی شده است.

وی معنویت، اخلاق و ولایت‌پذیری را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: یکی از خصوصیات همه رزمندگان ما و مرکز ثقل آنها ولایت‌پذیری است که برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس ما است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به پیوند دفاع مقدس با نهضت عاشورا و حسینی اشاره داشت و ابراز کرد: درقیام عاشورا قدرت به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات برابر نبود اما این نابرابری سبب نشد که امام حسین (ع) از قیام خود منصرف شود و در دفاع مقدس ما نیز 35 کشور علیه ما بود و کل بودجه نفت منطقه و تمام سرویس‌های جاسوسی در آمریکا و اسرائیل همراه عراق بود اما سبب نشد از خاک و ناموس و انقلاب‌مان دست برداریم.

خرم‌دل تاکید کرد: آمریکایی که روزی لرزه بر اندام هر کشوری که می‌خواست در مقابلش بایستد می‌انداخت امروز مقهور قدرت مقاومت شده است به طوریکه امروز اگر کشتی ما را می‌گیرند پشت سرش ما هم کشتی آنها را می‌گیریم.

وی بیان کرد: امروز محور مقاومت با طی کردن صدها کیلومتر در عمق عربستان سعودی و حجاز نیمی از پالایشگاه‌های آنها را از کار می‌اندازد و تولید نفت را به نصف می‌رساند که این اعتماد به نفس برگرفته از دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد توجه به خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگری را از دیگر راهبردهای هفته دفاع مقدس دانست و گفت: در هفته دفاع مقدس امسال با شعار محوری «ما پیروزیم» حدود یک هزار برنامه در قالب 50 عنوان برنامه در سطح استان پیش‌بینی شده است.

خرم‌دل ابراز کرد: برگزاری رژه نیروهای مسلح در مرکز استان، بازسازی یکی از عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس در کنار رودخانه بشار، برگزاری نمایشگاه و افتتاح تعدادی از واحد‌های مسکونی مددجویان کمیته امداد از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال است.

وی خطاب به اصحاب رسانه  گفت: امروز دشمن در صدد ناامید کردن مردم است و انتظار داریم با تولید اخبار خوب و امیدوارکننده بتوانید همدلی و امیدواری را در جامعه بیش از گذشته ایجاد کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار