سردار سلیمانی:

سند ملی راهیان نور باید در صحنه عمل اجرایی شود/ به دنبال توسعه و مردمی کردن راهیان نور هستیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه این سازمان برای ارائه خدمات به زائران راهیان نور آمادگی کامل دارد، گفت: امیدورایم سند ملی راهیان نور در صحنه اجرا با همه زوایا، مختصات و ویژگی‌ها جنبه عملی و اجرایی پیدا کند.
کد خبر: ۳۶۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ - 19September 2019

سند ملی راهیان نور باید در صحنه عمل اجرایی شود/ به دنبال توسعه و مردمی کردن راهیان نور هستیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور با اشاره به اینکه همه ما با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا هستیم، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با لطف الهی و رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و حکومت مردم سالاری دینی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با طراحی نقشه‌های مختلف به دنبال شکست انقلاب اسلامی بود، گفت: اما همه ما در سایه راهبرد‌های امام راحل که همان راهبرد‌های امروز انقلاب اسلامی هستند با ایستادگی و مقاومت توانستیم به پیروزی‌های بزرگی دست پیدا کنیم و امروز به همه این پیروزی‌ها افتخار می‌کنیم.

سردار سلیمانی گفت: با فرهنگ ایثار، شهات، ایستادگی و مقاومت تمامی توطئه‌های دشمنان خنثی شد؛ توطئه‌هایی که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌توانست یک کشور را شکست دهد، اما این توطئه‌ها در کشور ما تبدیل به یک فرصت و گنجینه تمام نشدنی شد.

وی در ادامه با بیان خاطره‌ای که نشان می‌دهد مردم ما در هر شرایطی اعم از مرد و زن در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، گفت: زمانی که در سپاه اصفهان مشغول فعالیت بودم، برای پیگیری ساخت محل اسکانی برای زائران راهیان نور با مسئول برنامه و بودجه سپاه اصفهان به اهواز رفتیم. در جلسه‌ای شرکت کردیم پس از جلسه مسئول برنامه و بودجه که در زمان جنگ جانشین گردان امام حسین (ع) بود گفت که من باید به یکی از دوستانم سر بزنم. از او خواستم که با ماشینی که در اختیارمان بود برود که قبول نکرد؛ به او گفتم که کجا می‌خواهی بروی که ماشین نیاز نداری گفت که گلستان شهدای اهواز می‎روم.

سردار سلیمانی ادامه داد: پس از شنیدن این موضوع او را همراهی کردم زمانی که به گلستان شهدای اهواز رسیدیم همینطور که سر مزار شهدا فاتحه می‌خواندیم بر سر مزار شهیده فاطمه احمدی رسیدیم. پس از پایان فاتحه به مسئول برنامه و بودجه گفتم شما که گفتید می‌خواهید به دیدار دوستتان بروید، گفت که این شهیده مادر من است.

وی گفت: زمانی که متوجه شدم این شهیده مادرشان است از او خواستم تا نحوه شهادت وی را برای ما تعریف کند، گفت که پس از شروع جنگ مادرم به همراه چهار زن دیگر برای کمک و حضور در جبهه‌ها عازم اهواز شدند. وی گفت که پس از حضور در اهواز به لشکر 92 زرهی مراجعه می‌کنند و در آن زمان هواپیماهای عراقی آنجا را بمباران می‌کنند؛ چهار بانوی دیگر به دلیل جراحت‌هایی که دیدند به بیمارستان منتقل شدند و پس از مداوا به اصفهان منتقل شدند. مادر من جراحت‌های کمتری دیده بود و به همین دلیل عازم آبادان شد و به کمک رسانی به رزمندگان پرداخت. در آبادان به شهادت می‌رسد و به دلیلی اینکه کسی نمی‌دانست نام او چیست درون کیفش را می‌گردند و از روی بلیطی که خریده بود از اصفان نام او مشخص می‌شود و در اهواز به خاک سپرده می‌شود. پس از شهادت مادر یک سال پیگیری فهمیدیم در گلستان شهدای اهواز دفن شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس زنان و مردان ما به صورت خودجوش از اقصی نقاط کشور خود را به جبهه‌ها و پشت‌جبهه‌ها رساندند، گفت: باید خاطرات دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط و تمامی ظرفیت‌های این دوران مقدس شناخته شود و آن‌ها را تبیین و به مردم معرفی کنیم. ملت ایران در دفاع مقدس با فداکاری‌های و ایثارگری‌های خود صحنه‎های عاشورا را بازسازی کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه راهیان نور طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی یک نوع فناوری است، تصریح کرد: بستر‌های زیادی برای توسعه و مردمی کردن این فناوری وجود دارد، ما در برخی از کار‌های فرهنگی هنر اجرایی نداریم؛ اما خوشبختانه در فناوری راهیان نور فوق تخصص هستیم، لذا باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

سردار سلیمانی ادامه داد: امروز در حوزه زیر ساخت‌ها،‌ نقل و انتقالات و اقبال مردمی از ظرفیت بالایی برخوردار هستیم؛ در اسناد بالا دستی هم هیچ ابهامی نداریم، چون در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه در موضوع راهیان نور توافق و بر اجرای آن تاکید داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما در سازمان بسیج مستضعفین برنامه داریم، فناوری راهیان نور را توسعه دهیم و مردمی کنیم؛ البته مردمی کردن به این معناست که در استان‌های ذی‌ربط ما باید یادمان‌ها را آماده کنیم و بخشی از نقل و انتقلات نیز با ما باشد، مابقی را هم بر عهده خود مردم بگذاریم که به این مناطق سفر کنند.

وی با بیان اینکه به راهیان نور می‌توان رنگ و بوی گردشگری و ایرانگردی داد، گفت: در سازمان بسیج مستضعفین آمادگی کامل را در جهت ارائه خدمات به زائران راهیان نور داریم. امیدواریم سند ملی راهیان نور کشور نیز در صحنه اجرا با همه زوایا، مختصات و ویژگی‌ها جنبه عملی و اجرایی پیدا کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها