بیانیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت روز پژوهش

پژوهش باید به عنوان یک اصل در مجموعه کارها و فعالیت‌ها مورد توجه قرار گیرد

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت روز پژوهش، عنصر تحقیق و پژوهش را در همه‌جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها و فعالیت‌ها دانست.
کد خبر: ۳۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸ - 16December 2014

پژوهش باید به عنوان  یک اصل در مجموعه کارها و فعالیت‌ها مورد توجه قرار گیرد

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، در ابتدای این بیانیه آمده است: خداوند متعال در اولین آیهای که پس از بعثت، بر قلب پیامبر (ص) نازل می فرمایند (سوره شریفه علق)، ابتدا انسان را به تفکر در جهان فراتر از ماده و طبیعت، و اندیشه درباره خدا فرا میخواند؛ سپس او را به اندیشه درباره آفرینش خودش دستور میدهد. پس از سفارش به دانشاندوزی نیز، به ابزار نشر دانش، قلم – اشاره میکند و در حقیقت از او می خواهد فراوردههای علمی خود را با ابزار قلم نشر دهد و به نسلهای آینده منتقل کند.

در بخش دیگری از پیام ریاست بنیاد حفظ آثار آمده است:

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز در این رابطه تاکیدات فراوانی داشتهاند. حضرت امام خامنهای (مدظله العالی) میفرمایند" اگرچه خدمترسانی کار کم اهمیتی نیست اما در کنار خدمترسانی، کارهای دقیق پژوهشی لازم است زیرا بدون آن، حتی خدمترسانی هم ممکن است به درستی انجام نشود. عنصر تحقیق و پژوهش  در همهجا به صورت یک اصل در مجموعه کارها و فعالیتهای حوزه باید مورد توجه قرار گیرد ".

در ادامه این پیام آمده است:

ازآنجائیکه پژوهش عامل مهمی در تولید دانش، دانایی و پیشرفت جامعه انسانی است و میزان پژوهش های انجام شده در هر جامعه شاخص توسعه یافتگی آن جامعه به حساب می آید ، بر همین اساس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با هدف تولید علم و نظریه سازی در حوزه دفاع مقدس و انجام فعالیت های پژوهشی جهت درک همه ابعاد جنگ برای مخاطبین خاص و عام و انتقال معارف حماسه دفاع مقدس به نسل جدید، از طریق انتشار آن ها و برنامه های آموزشی در راستای رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب ( مدظله العالی) فعالیت خود را از سال 1384  به منظور شناسایی، سامان دهی، فهرست نویسی، تبیین آموزه های دوران دفاع مقدس و نهادینه کردن فرهنگ جهاد و ایثار در اندیشه، باور و منش آحاد جامعه آغاز نموده است و به عنوان مرجعیت علمی ، پژوهشی و اسنادی در حوزه علوم و معارف دفاع مقدس با بهرگیری از مدیریت دانش و تجارب پیشکسوتان دفاع مقدس از زمان تاسیس تاکنون در سطوح مختلف ( راهبردی، سیاستگذاری و اجرایی) فعالیت های علمی و پژوهشی پژوهشگاه  توسعه و تعمیق یافته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در پایان پیام خود ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، به همه فرهیختگان، اندیشمندان، پژوهشگران، اساتید و دانش پژوهان کشور توفیق روز افزون در عرصه علمی و پژوهشی در نظام مقدس جمهوری اسلامی را با هدایت حکیمانه  رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را مسئلت نمودند.

و من الله توفیق

معاونت تبلیغات،روابط عمومیو امور بین الملل

سید مجید هاشمی دانا

    

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار