وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آئین‌نامه شورای فرهنگ عمومی کشور اصلاح می‌شود

سید عباس صالحی گفت: قصد داریم تجدید نظری در آئین‌نامه شورای فرهنگ عمومی کشور و استان‌ها انجام دهیم.
کد خبر: ۳۶۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ - 20September 2019

آئین نامه شواری فرهنگ عمومی کشور اصلاح می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: نگاه در حوزه فرهنگی گاه از بالا به پائین و گاهی نیز از پائین به بالاست ولی ما سعی داریم براساس تفکر دینی و عقلانی تلفیقی از این دو مدل را دنبال کرده و پیگیر باشیم. این مدل همان آتش‌ به اختیاری است که مقام معظم رهبری به شکل عقلانی و منطقی بر آن تاکید دارند که البته منظور از آتش به اختیار غیرقانونی عمل کردن نیست بلکه مسئولیت را با تشخیص درست و به موقع انجام دادن است که در مکتب اسلام نیز به آن تاکید شده است.

عضو کابینه دولت دوزادهم یکی از وظایف شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها را صیانت از داشته‌ها و تاکید بر رفتار معقول و منطقی در حوزه تصمیم‌گیری دانست و گفت: البته ما سعی داریم تا آئین‌نامه شوراهای فرهنگ عمومی کشور و استان‌ها را مورد بازخوانی و تجدیدنظر قرار دهیم تا در یک کار گروهی بتوانیم اهداف و برنامه‌ها را پیگیری کنیم.ما باید در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها به کار گروهی اعتقاد داشته باشیم که البته بعد از گذشت دو دهه برخی بازنگری‌ها و اصلاح در قوانین و مقررات و آئین‌نامه‌ها نیاز است که سعی داریم به صورت کشوری و استانی این خلاءها و ضعف‌ها را رفع کنیم.

وی از نامه‌نگاری چهار وزیر و مسئولان شورای فرهنگ عمومی با مقام معظم رهبری در باب تقویت حوزه نظارت بر ظرفیت‌های فرهنگ عمومی مناطق کشور و اصلاح و بازنگری در آئین‌نامه‌های قوانین خبر داد و بیان کرد: البته در این زمینه برخی از استان‌ها به صورت پایلوت در بخش فرهنگی و مدل‌سازی روش‌های جدید مدنظر قرار گرفته که امیدواریم در همه ابعاد بتوانیم از نتایج به دست آمده بهترین بهره را بگیریم.

صالحی به ۴۰ سال عملکرد نظام اسلامی و گذر از مشکلات مختلف اشاره کرد و گفت: دشمنان با تدارک جنگ دو هزار و ۸۸۸ روزه و همچنین ترور شخصیت‌های کشورمان به تعداد ۱۷ هزار نفر و التهاب در حوزه‌های مختلف سعی کرده تا مانع پیشرفت کشور شود که در همه این اتفاقات و حوادث فرهنگ دینی، اعتقادی و باورهای ایمانی ملت ایران اجازه نداده تا دشمنان به اهداف خود دست پیدا کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور به پایش‌های اجتماعی و فرهنگی در طول سال و بررسی نقاط ضعف و قوت در این حوزه اشاره و اظهار کرد: دشمنان ما به صراحت اعلام کردند که بعد از حوادث تلخ دی ۹۶ ملت ایران در یک تابستان داغ سالگرد پیروزی انقلاب را نخواهد دید، در حالی که بعد از گذشت یک سال از آن ایام جمهوری اسلامی ایران همچنان با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: حتی دوستان و دشمنان ما به تنگناها و مصایب بر سر راه جمهوری اسلامی ایران اذعان داشتند، اما به یقین این تئوریسین‌ها از بن‌مایه‌های فرهنگی این ملت غافل بودند و باور نداشتند که این ملت به رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی توان مقابله با تهدید آنها را دارد.

وی ادامه داد: فشار حداکثری دشمن و جنگ تمام عیار اقتصادی آنها در حد شعار نبود بلکه به صراحت به دنبال ناکامی جمهوری اسلامی ایران بودند، اما به یقین باید گفت؛ اعتقادات معنوی و فرهنگ دینی این ملت کاری را کرد که تلاش دشمنان ناکام ماند.

صالحی تصریح کرد: در جامعه ما هنوز عمق اعتقادات و عرق فرهنگی و دینی را در بین افراد و ملت شاهد هستیم که در روزهای گذشته نمونه‌هایی از آن را در عشق و ارادت به امام حسین (ع) شاهد بودیم، هر چند که برخی از بداخلاقی‌ها و بی‌حجابی‌ها را نیز در حوزه فرهنگی و اجتماعی شاهد هستیم.

وی با اشاره به نتایج پیمایش‌های علمی در کشور در حوزه فرهنگی بیان کرد: مردم ما هنوز به محافل و مجالس مذهبی اعتقاد راسخ دارند و در کنار آن یکپارچگی حرکت اقوام ایرانی و اعتمادی که ملت ما به فرهنگ ملی و ارزش‌های انقلابی دارد سرمایه‌ای بزرگ محسوب می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: هر چند ما در برخی از حوزه‌ها نیز از صداقت و راستگوئی گرفته تا اخلاق و تعهد حرفه‌ای با نقص‌ها و ضعف‌هایی روبرو هستیم اما در مجموع این داشته‌های فرهنگی ما اسباب پایداری نظام اسلامی را رقم زده که باید قدر آن را بدانیم.

صالحی در پایان بیان کرد: مردم ما باید یقین داشته باشند که دارایی اصلی ما موشک نیست بلکه هویت ارزشی و اعتقادی است که آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابزار هنر و حوزه‌های علمیه باید به تقویت این دارایی و سرمایه‌های اصیل کمک کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار