امام‌ جمعه دلوار:

تنها راه علاج مشکلات کشور جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی زاهددوست گفت: بهبود امور کشور به دست مردم و به‌ویژه جوانان است و تنها راه علاج مشکلات کشور تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی است.
کد خبر: ۳۶۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ - 20September 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی زاهد دوست» امام‌ جمعه دلوار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا و غرب علیه ملت ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در ماه‌های اخیر راهبرد آمریکا و دولت‌های غربی در مقابله با جمهوری اسلامی، اعمال فشار حداکثری برای تحمیل خواسته‌های زورگویانِ خود است.

وی گفت: متأسفانه آمریکایی‌ها با یک فضاسازی رسانه‌ای جهانی مسئله آمادگی دروغین خود برای مذاکره را به‌گونه‌ای مطرح کرده‌اند که حتی مورد وسوسه برخی از افراد و گروه‌های سیاسی داخلی قرار گرفته است.

خطیب جمعه دلوار به بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در درس خارج فقه اشاره کرد و افزود: از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی زمام بهبود امور کشور به دست مردم و به‌ویژه جوانان است و تنها راه علاج مشکلات کشور تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی است.

وی بابیان اینکه باید فرماندهان در مدارس حاضر شوند و ایثارگری، رشادت، فداکاری رزمندگان و جوانان آن زمان را برای نسل جوان امروز بیان کنند، افزود: باید از این فرصت استفاده کنیم و ایستادگی ملت در برابر دشمن در دوران دفاع مقدس و حتی استقامت ملت ایران سال‌ها بعد از جنگ در برابر دشمنان را به دانش آموزان و آینده‌سازان این کشور  بیان کرد.

حجت‌الاسلام زاهد دوست با اشاره به بازگشایی مدارس تصریح کرد: متأسفانه برخی به دنبال اشاعه این تفکر بی‌اساس و غلط هستند که دانش آموزان به نشاط نیاز دارند و نشاط را هم منحصراً در برگزاری برنامه‌های لعب و لهو امثال آن خلاصه می‌کنند درحالی‌که یکی از مصادیق مهم نشاط برای دانش آموزان کم‌بضاعت کمک برای تهیه لوازم‌التحریر و لباس و امکانات تحصیلی است که متأسفانه کمتر به این امر توجه می‌شود.

امام‌جمعه دلوار از فرصت‌طلبی عده‌ای سودجو و منفعت‌طلب که در ایام بازگشایی مدارس گران‌فروشی می‌کنند و خانواده‌های کم‌درآمد را تحت‌فشار قرار می‌دهند انتقاد کرد و افزود: متأسفانه برخی کالاها مثل لوازم‌التحریر، کیف، کفش و لباس در این ایام به شکل عجیبی گران شده و خانواده‌های کم‌بضاعت را تحت‌فشار قرار داده و دلیل آن‌هم چیزی جز سوء مدیریت و ضعف نظارت بر بازار نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها