سرلشکر باقری عنوان کرد؛

همکاری سپاه و حشدالشعبی برای تأمین امنیت راهپیمایی اربعین

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح مراسم بزرگ اربعین حسینی را نمایش وحدت مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در برابر استکبار دانست و گفت: سپاه پاسداران با همکاری حشد الشعبی در خاک عراق مسئولیت برقراری نظم و امنیت و اسکان زائران را بر عهده دارد.
کد خبر: ۳۶۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ - 21September 2019

مراسم اربعین نمایش وحدت مسلمانان در برابر استکبار استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در نشست کمیته هماهنگی و پشتیبانی قرارگاه اربعین نیرو‌های مسلح، با اشاره به اهمیت برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: سال گذشته نیرو‌های مسلح همچون سال‌های قبل توفیق خدمت‌رسانی به زائران حسینی را داشتند و به‌حمدالله به لحاظ امنیتی نیز کار را با موفقیت به پایان رساندند.

وی افزود: بخش‌های مختلف کشوری ازجمله وزارت کشور و نیرو‌های مسلح، ازجمله نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، وزارت دفاع، بسیج و... در برگزاری این همایش عظیم با تمام توان و انگیزه بالا شرکت خواهند کرد تا بستر‌ها و ظرفیت‌های مناسب جهت تسهیل سفر زائران ایجاد شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: همان‌طور که نیرو‌های مسلح در امدادرسانی‌ها و مقابله با بلایای طبیعی پیشرو هستند و در این راه از همه توان استفاده می‌کنند، بخش‌های مختلف نیرو‌های مسلح در حوزه برگزاری مراسم بزرگ اربعین حضرت ابا عبدالله (ع) نیز به همین ترتیب عمل می‌کنند.

سرلشکر باقری با اشاره به اهمیت هماهنگی و انسجام در برگزاری هرچه بهتر و مطلوبتر این مراسم بزرگ، عنوان کرد: این مراسم سال به سال نسبت به گذشته بهتر برگزار می‌شود و بحمدالله همکاری و تعامل میان دستگاه‌ها و نیرو‌های مسلح در این رابطه گسترده‌تر شده و باید این تعاملات نیز توسعه و ارتقا یابد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی گفت: ایشان اخیراً دیدار با موکب‌داران عراقی فرمودند که «توجه به زیارت اربعین یکی از راه‌ها و بستر‌های تمدن‌سازی اسلامی است».

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با قدردانی از مردم مهمان‌نواز عراق بیان کرد: توجه داشته باشیم که کشور عراق در سال‌های اخیر درگیر جنگ و مقابله با تروریست‌های تکفیری بوده و هم‌اکنون نیز آنان به دنبال استقرار امنیت در سراسر کشورشان هستند و در روزگاری نه‌چندان دور از همین موکب‌ها در جهت اسکان آوارگان جنگی استفاده می‌کردند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: مسلماً در چنین شرایطی پذیرش چندین میلیون زائر برای کشور عراق دشوار خواهد بود؛ لذا ما باید تلاش کنیم تا با هماهنگی و انسجام بیشتر در این رابطه گام برداریم، امکانات لازم را جهت برطرف شدن نیاز‌ها تهیه و تمهید کنیم و بخش قابل توجهی از کار زائران را در حوزه‌های مختلف اسکان، حمل و نقل، تغذیه، بهداشت، امنیت و... خودمان بر عهده بگیریم و به نحو احسن انجام دهیم.

وی از مراسم اربعین حسینی به عنوان نمایش بزرگ وحدت میان شیعیان و مسلمانان جهان یاد کرد و افزود: این همایش حتی پذیرای آزادی‌خواهان و مبارزان با ظلم و ستم استکبارجهانی مطرح است و حتی در این مراسم بزرگ، پیروان دیگر ادیان الهی نیز که به تناسب فطرت انسانی خود، ظلم‌ستیز هستند، شرکت می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به ابلاغیه دستورالعمل جامع ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: مسئولیت اصلی برگزاری این مراسم با ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور است که کار را سازماندهی می‌کند و تلاش‌ها و فعالیت‌های مستمری را تاکنون در این رابطه داشته است.

سردار باقری ادامه داد: همچنین نیروی انتظامی در جهت برگزاری این مراسم بزرگ در داخل کشور و از مبدأ حرکت کاروان‌های اربعین حسینی، سازماندهی، کنترل، امنیت، مدیریت مسیر و جاده‌ها، تا برقرای نظم و امنیت و تسهیل سفر زائران اربعین را برعهده دارد؛ که کاری بسیار سنگین و ارزشمندی است.

وی گفت: امسال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و هماهنگی با حشد الشعبی و برادران عراقی با تمامی توان در این رابطه وارد عمل شده است و در خاک عراق مسئولیت مهمی را در راستای برقراری نظم و امنیت و اسکان و بهداشت و تغذیه زائران بر عهده دارد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در حوزه نقل و انتقالات بالگردی و ترابری و همچنین در خصوص بهداشت و درمان، اسکان، برقراری موکب و... مسئولیت‌های خطیری را عهده دار است. وزارت دفاع نیز در حوزه حمل و نقل، مین‌روبی برخی مناطق نزدیک به مرز، استقرار موکب‌ها نیز مسئولیت‌هایی را عهده‌دار است.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: با نگرشی که فرمانده معظم کل قوا نسبت به برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی دارند، ما نیز مسئولیت داریم تا با تمام توان و استفاده از ظرفیت‌ها موضوع اربعین را در الویت کار‌های خود در نیرو‌های مسلح قرار دهیم.

وی با اشاره به حساسیت مأموریت‌های امنیتی و ضروت ارتقای تمهیدات لازم در این زمینه گفت: به‌حمدالله با ظرفیت‌سازی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در عرصه‌های مختلف برای مقابله با تهدیدات متصور در بخش‌های پدافند هوایی و حوزه‌های دریایی و هوایی، آمادگی‌های اطمینان‌بخش فراهم شده است و در این راستا اجازه نخواهیم داد به مأموریت اصلی دفاعی و امنیتی نیرو‌های مسلح در این مقوله مهم، خدشه‌ای وارد شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: باید تلاش کنیم تا مشکلات حمل و نقل زائران کاهش یابد و در این حوزه نیاز هست تا بخش‌های مهندسی زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده و مشکلات را مرتفع کنند.

سرلشکر باقری با اشاره به تجربیات سال‌های گذشته گفت: همان‌طوری که در سال گذشته با همکاری نیرو‌های مسلح و حشد الشعبی مشکلی در برقراری امنیت مراسم اربعین نداشتیم، امسال نیز با هوشیاری و تمهیدات در نظر گرفته شده، ان‌شاءالله مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها