مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

برگزاری همایش زن و دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد/ شبیه‌سازی عملیات طریق‌القدس

سرهنگ «امیرعباس آسمند» همایش زن و دفاع مقدس و شبیه‌سازی عملیات طریق‌القدس را ازجمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال عنوان کرد.
کد خبر: ۳۶۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷ - 21September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران بود که هم سبب تثبیت انقلاب اسلامی شد و هم توانست تحولی بزرگ را در منطقه ایجاد کند.

وی افزود: هرچند رژیم بعث عراق با حمایت پشتیبانان اروپایی، آمریکایی و مرتجعین منطقه، مشقات و زحمت‌های زیادی را در دوران جنگ تحمیلی برای کشور ما ایجاد کرد، اما دفاع مقدس برای ملت ما دستاوردها و برکات زیادی به همراه داشت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پیشرفت‌های علمی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی ما بعد از دوران دفاع مقدس، نتیجه خودباوری و خوداتکایی بود که ما در این دوران به دست آوردیم.

آسمند به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: در گام دوم انقلاب به دنبال تقویت ارزش‌های دفاع مقدس هستیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال گفت: در این راستا هفت کمیته استانی در ذیل ستاد اصلی بزرگ‌داشت هفته دفاع مقدس شکل گرفت که کمیته اجرایی و پشتیبانی به ریاست فرمانده سپاه استان از مهم‌ترین این کمیته‌هاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: 50 عنوان برنامه با بیش از هزار ریزبرنامه در طول هفته دفاع مقدس در سطح پایگاه‌های مقاومت، حوزه‌ها و نواحی استان برگزار می‌شود.

آسمند عنوان کرد: کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی به ریاست صدا و سیما، کمیته فرهنگی به ریاست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته ورزشی به ریاست مدیرکل ورزش و جوانان، کمیته کودک و نوجوان و کمیته امنیتی از دیگر کمیته‌های ذیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: رژه اقتدار نیروهای مسلح در روز 31 شهریور با حضور همه نیروهای نظامی و انتظامی استان و اقشار مختلف مردم به میزبانی سپاه فتح استان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شبیه‌سازی عملیات طریق القدس توسط رزمندگان تیپ 48 فتح از دیگر برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس است که در کنار این رزمایش برنامه‌هایی ازجمله خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار می‌شود.

آسمند از افتتاح یادمان‌های شهدای گمنام دهدشت و لنده در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این هفته همچنین از تعدادی کتاب حوزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

وی برگزاری همایش پیاده‌روی، دیدار با ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت پایگاهی، حوزه‌ای و نواحی، برگزاری یادواره شهدای ارتش در گچساران، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست تخصصی با اصحاب رسانه و نخبگان با موضوع گام دوم انقلاب و همایش زن و دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پایان هفته دفاع مقدس نیز جلسه‌ای برای ارزیابی کار دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای نظامی با حضور استاندار برگزار و از دستگاه‌های موفق در این زمینه تجلیل می‌شود.

آسمند در ادامه با بیان اینکه حذف نام شهدا از تابلوهای معابر برخی نقاط شهری در روزهای اخیر جامعه را تحت تأثیر قرار داد، گفت: این مسأله را محکوم می‌کنیم و در صورت تکرار آن، به‌عنوان مدعی‌العموم برخورد قانونی را از مراجع قانونی خواستار می‌شویم.

وی بیان کرد: شهدا سرمایه‌های بزرگ انقلاب هستند و در صورتی که گوهر زندگی خود را فدا نمی‌کردند، الان تمامیت ارضی ما به مخاطره می‌افتاد؛ بنابراین ما باید راه و مسیر شهدا را ادامه دهیم و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها