سردار سپهر:

ملت ما از گردنه‌های سخت جنگ اقتصادی عبور کرده است

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملت ایران با استقامت خود توانسته جنگ اقتصادی را پشت سر بگذارد و بالحمدلله ما از گردنه‌های سخت این جنگ عبور کرده‌ایم و دشمن راهی جز تسلیم در برابر خواسته‌های ملت ما ندارد.
کد خبر: ۳۶۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ - 22September 2019

ملت ما از گردنه های سخت جنگ اقتصادی عبور کرده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «محمدحسین سپهر» جانشین سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در بیرجند اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار قدرت های استکباری شرق و غرب متحد شدند تا با یک اتحاد شیطانی در مقابل ایران برای سرنگونی نظام نوپای ما بایستند و برای رسیدن به این هدف تمامی راه های شیطانی اعم از تحریم، تهدید، کودتا و ترور مسئولان و مردم را در دست اقدام گذاشتند.

وی ادامه داد: در نهایت دشمن تصمیم گرفت جنگ خانمان سوز همه‌جانبه و خشنی را با تمام قدرت و با پشتیبانی قدرت های شرق و غرب علیه ما آغاز کند، این جنگ با برآورد کارشناسان نظامی آن زمان جهان می بایست ظرف یک هفته به پیروزی می رسید زیرا در آن زمان ایران ارتش نداشت و فرماندهان ارشد نظامی آن فرار کرده بودند و فقدان نظام های حاکمیتی در کشور وجود داشت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: همچنین مشکلات معیشتی مردم در ابتدای انقلاب دشمن را مصمم تر کرد زیرا معتقد بودند که ظرف یک هفته ایران را تسلیم خود خواهند کرد.

سپهر به عوامل آغاز جنگ علیه کشور ما اشاره کرد و افزود: هرچنددلیل صدام برای آغاز جنگ اختلافات مرزی و عرضی بود اما دلیل اصلی آن را می توان سرنگونی نظام جمهوری اسلامی، ماهیت مستقل و استکبارستیزی مردم و انقلاب و رهبری، به هم خوردن موازنه قوا در منطقه با سرنگونی ژاندارم منطقه، خلع قدرت و جاه طلبی صدام دانست که در رأس همه این عوامل باید هدف اصلی را سرنگونی نظام جمهوری اسلامی دانست.

وی ادامه داد: عراقی ها با حمایت غرب و شرق به دو دلیل ظرف مدت کوتاه ایران را تسلیم شده می دانستند نخست این که ایران ناتوان در دفاع است و دوم این که هیچ کدام از قدرت های منطقه ای و اسلامی و جهانی از ایران حمایت نمی کردند اما امام فرماندهی رزمندگان اسلام را به عهده گرفت و رزمندگان با پیروی محض از امام پیروز این میدان شدند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین عوامل اصلی پیروزی ما در دفاع مقدس را عواملی دانست که همین عوامل امروز هم می تواند باعث پیروزی ملت در گام دوم انقلاب شود.

سپهر گفت: این عوامل شامل رهبری شجاعانه، داهیانه و عالمانه و بی نظیر امام راحل، انگیزه الهی رزمندگان و روحیه اخلاص و صبر آنان، اعتماد به خداوند و اعتماد به نفس فرماندهان و اعتقاد راسخ به نصرت الهی، شجاعت و صبوری رزمندگان و نترسیدن از دشمن، استفاده از الگوهای نبرد عاشورایی همچون تسلیم نشدن در برابر ظلم، علم و دانش و خرد فرماندهان جنگ و مدیران دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهان جنگ ما ثابت کردند که در عرصه مبارزه و میدان جنگ و در عملیات های آفندی و پدافندی از تجارب جدیدی برخوردارند و روش های جدیدی دارند که در تاریخ بی نظیر است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور همچنین حضور مردم پا به رکاب امام را عامل مهم دیگر در پیروزی ما در جنگ هشت سال نام برد و افزود: از جمعیت ۳۶ میلیونی ایران ۱۷ میلیون نفر در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند که حاصل این حضور تقدیم ۲۰۰ هزار شهید و ۵۰۰ هزار جانباز است.

سپهر عامل وحدت نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج، ارتش و همچنین همدلی اقشار مردم را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: اینها همه عوامل پیروزی ما در جنگ هشت ساله بود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برای ما دستاوردهای زیادی را به همراه داشت که از جمله آنها می توان به حفظ  تمامیت ارضی کشور اشاره کرد، افزود: در طول ۲۰۰ سال گذشته هرگاه قدرت های بزرگ به کشور ما تشر می زدند یا تهدید به حمله می‌کردند یا با معاهده های کاغذی ما را تهدید می کردند بخش زیادی از خاک این کشور جدا می شد و هم اکنون ما میراث دار ۳۰ درصد از جغرافیای ایران اسلامی هستیم، اما در دفاع مقدس با وجود حضور قدرت های شرق و غرب ما یک وجب از خاک این کشور را از دست ندادیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور دستاورد بعدی دفاع مقدس را شکست و ناکامی ابرقدرت های شرق و غرب و ایجاد روحیه خودباوری، استقامت و ایستادگی در ملت و نیروهای نظامی و انتظامی برشمرد و یادآور شد: آنها تسلیم اراده ها ما شدند و امروز هم اگر هیچ قدرتی جرات تهدید یا حمله به ما را ندارد حاصل همان قدرت  و روحیه خودباوری نیروهای ماست.

سپهر تصریح کرد: دستاورد بعدی دفاع مقدس کسب تجارب مبارزه با قدرت های بزرگ و همچنین صدور تفکر انقلاب اسلامی و تفکر استقامت در مقابل استکبار به سایر کشورهای آزادی خواه بود و امروز شاهد آن هستیم که در کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق و یمن این تفکر نهادینه شده است.

وی تاکید کرد: ملت ایران در چهل سال ایستادگی باعث شد که تمام راهبردهای دشمن تبدیل به شکست شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: آمریکایی ها بیش از ۷۰ سال است که تلاش می کنند امنیت خود و اسرائیل را تامین کنند اما امروز نخست وزیر اسرائیل خود اعتراف می کند که به هر جا که نگاه می کنیم خیمه های خمینی و خامنه ای را می بینیم، امروز خود بزرگان این رژیم آدم کش و غاصب اذعان دارند که از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل الطارق به فرماندهی نیروهای ایران عرصه را بر اسرائیل تنگ کرده است .

سپهر خاطرنشان کرد: آمریکایی ها معتقدند که با دو اصل رفاه و امنیت می توانند که کدخدای عالم باشند ولی جنبش محرومان عالم به فرماندهی یمن امنیت را از همپیمانان آن گرفته است و این کشور با بدهی ده ها تریلونی برای چند نسل آینده خود هم تنها بدهی به میراث گذاشته است.

وی با بیان اینکه مسئولان ما اگر می خواهند در جنگ اقتصادی مردم کشور را نجات دهند باید رهنمودهای الهی قران را مدنظر داشته باشند و با اتحاد و وحدت و تبعیت از رهبری شکوفایی را برای کشور رقم بزنند و تدام انقلاب اسلامی را میسر کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار